joi, 28 iulie 2016

Când și cum se mănâncă fructele


CÂND ŞI CUM SE MĂNÂNCĂ FRUCTELE


În general, oamenii nu ştiu cum să mănânce fructele. Iar corpul nostru strigă disperat după ele. Fructul este alimentul cel mai energizant, binefăcător, dătător de viaţă, de confort şi de armonie care există. Fructele sunt alimentele cele mai importante, mai bune şi totodată mai potrivite structurii noastre. Strămoşii noştri au mâncat numai fructe timp de milioane de ani. Alimentele pe care le mâncăm lasă urme pe dinţii noştri. Din examinarea dinţilor fosilizaţi, rezultă că primii oameni nu mâncau carne, și nici măcar seminţe, tulpini, rădăcini sau frunze, ci fructe. Timp de milioane de ani, oamenii au fost frugivori. Așadar, deoarece fructul este alimentul pentru care omul este adaptat biologic cel mai bine, e mai important să ne întrebăm câte fructe am mâncat azi, decât câte proteine.

Se cunosc numeroase cazuri de otrăvire cu proteine. Supraconsumul lor duce la leucemie, cancer de stomac, ficat, sân, vezică urinară, ceea ce înseamnă o treime dintre toate cancerele umane. Toxinele cu care proteinele ne otrăvesc corpul nu există deloc în fructe. Deoarece scopul nostru este de a ne curăţa corpul de toxine, calea cea mai eficientă este consumul de fructe. Acestea constituie alimentele cu conţinutul cel mai mare de apă (80-90%). Această apă vegetală, VIE, este dătătoare de viaţă şi aducătoare de curăţenie în ţesuturi; în plus, ea este plină de vitamine, minerale, carbohidraţi, aminoacizi, acizi graşi. Prin natura lui, fructul dă corpului posibilitatea să se cureţe de toxine, cu condiția să fie consumat corect.

Energia necesară digerării fructelor este mult mai mică decât cea pentru digerarea oricărui alt aliment. Pentru digerarea fructelor, este necesară o cantitate mult mai mică de energie decât cea pe care acestea o furnizează organismului. Tot ce intră în stomacul omului trebuie să fie descompus şi transformat în glucoză, fructoză, glicerină, aminoacizi şi acizi graşi. Aceştia sunt nutrienţii extraşi din alimente şi folosiţi de organism. Creierul funcţionează numai cu glucoză. Fructul înseamnă glucoză în corpul nostru. Digestia, absorbţia şi asimilarea lui necesită o energie infimă faţă de cea cheltuită pentru descompunerea altor alimente. Alte alimente (corect combinate) se digeră în timp de 2-4 ore, cu o cheltuială notabilă de energie. Fructele trec din stomac în intestine în 20-30 min (bananele, curmalele şi fructele uscate stau cel mai mult – cam 1 oră). Energia economisită astfel este enormă şi este folosită imediat de organism pentru curăţarea ţesuturilor de toxine. Singura condiţie pentru ca acest lucru să se întâmple este ca fructele să fie mâncate corect, adică singure și pe stomacul gol.

Deoarece fructele stau în stomac foarte puţin timp, ele nu trebuie mâncate împreună cu sau după altceva, ci dimineaţa pe stomacul gol sau între două mese. Să detaliem puțin: imediat ce fructul vine în contact cu alt tip de alimente din stomac şi cu sucurile digestive secretate deja pentru digerarea acestora, întreaga masă de alimente începe să se strice. Orice proteină din stomac va putrezi, orice hidrat de carbon va fermenta. Totul devine acid. Totuşi, s-ar putea să nu vă fie rău imediat. Asta nu înseamnă însă că nu aţi încălcat o regulă de bază în alimentaţie, ci arată mai curând enorma adaptabilitate a corpului nostru. 

Un corp acid, toxic, se poate recunoaşte după: balonare, greutate excesivă, păr încărunţit, izbucniri nervoase, cercuri negre sub ochi, riduri premature, ulcerări. Consumul corect de fructe duce la o incredibilă întinerire, longevitate, vigoare, sănătate, energie, vitalitate. Exemplu: pepenele nu trebuie niciodată mâncat imediat după masă, deoarece produce fermentaţie. Dacă îl mâncaţi pe stomacul gol, iar după 30 de minute mâncaţi altceva, veţi vedea ce efecte pozitive va avea acest fapt.

Toate fructele conţin acizi organici (în special acid citric, malic şi tartric) care, dacă sunt mâncate pe stomacul gol, o dată ajunşi în stomac sunt catabolizaţi şi generează substanţe alcaline. Ca şi vegetalele crude, ele neutralizează acizii care se formează în corp. Apoi, pe lângă faptul că fructele aduc în corp apă vie, care curăţă şi purifică, ele nu lasă reziduuri în sistem, nu cheltuiesc aproape deloc energie pentru digestie, importanţa lor constând în rolul de combustibil. Și chiar valoarea de combustibil este ceea ce trebuie să căutăm noi în orice aliment.

Procentele ideale ale celor 5 nutrienţi esenţiali de care are nevoie corpul sunt:
Glucoză 90%
Aminoacizi 4-5%
Minerale 3-4%
Acizi graşi 1%
Vitamine sub 1%
Fructele sunt singurele alimente care furnizează toți acești nutrienți într-o compoziţie perfectă.

Fructele (sau sucul lor) se vor consuma numai proaspete. Fructele fierte sau coapte la cuptor nu mai furnizează nici substanţe nutritive, nici apa atât de necesară purificării; ele devin foarte acide şi forţează corpul să le anuleze aciditatea cu o mare cheltuială de calciu şi energie. Gătitul de orice fel distruge valoarea potenţială a fructelor. Să nu uităm niciodată că trebuie să mâncăm preponderent alimente crude și să le mestecăm îndelung, nu să le înfulecăm la repezeală, cu lăcomie.

Cât timp trebuie să treacă de la consumarea altor alimente până la consumarea fructelor? Timpul necesar ca celelalte tipuri de alimente să fie digerate complet și să părăsească stomacul – 3-4 ore. Când stomacul este gol, putem mânca câte fructe vrem, lăsând să treacă măcar 30 de minute înainte de a mânca alte tipuri de alimente.

Dacă ne întreabă cineva care credem noi că este cea mai periculoasă masă din zi, vom răspunde: cu siguranţă, înainte de culcare. Dar a doua masă, ca pericol? Vă spunem noi: micul dejun copios. De ce? Să ne amintim că energia este baza vieţii. Când ne sculăm dimineaţa, suntem odihniţi şi în cea mai bună formă (datorită energiei pe care ne-o furnizează somnul). Pe ce vom cheltui această energie? Pe un mic dejun copios? Digestia mare cheltuitoare de energie a acestui „mic dejun” ne va consuma din energie, nu ne va încărca cu energie. Mai ales micile dejunuri tradiţionale – ouă, brânză, pâine, ceai, lapte, unt, gem, conserve, toate prost combinate, necesită o cantitate enormă de energie pentru a fi digerate. Energia nu poate fi furnizată corpului decât după ce mâncarea este absorbită de intestine. Dacă vom înlocui acest amalgam absolut haotic cu fructe, energia acestora va fi asimilată de organism aproape instantaneu (în loc să dureze ore), iar starea de somnolenţă ce urmează micului dejun bogat (tradiţional) va dispărea. La micul dejun putem mânca fructe, iar pe parcursul zilei la fel, ori de câte ori ne este foame. Mâncatul fructelor pe stomacul gol accelerează şi pierderea greutăţii, atunci când este necesar. Caloriile de înaltă calitate care se găsesc în fructe nu vor crea probleme de greutate corpului nostru.

Raţiunea pentru care se recomandă consumul fructelor dimineaţa este legată de desfăşurarea celor 3 cicluri ale corpului nostru:

1. Eliminarea (4 a.m. - 12 p.m.). Mâncând fructe în acest interval, căpătăm rapid energie şi favorizăm eliminarea toxinelor. Fibrele și apa conţinute de fructe au un rol hotărâtor în procesul eliminării. Consumarea altor alimente frânează eliminarea.

2. Consumarea de alimente (12 p.m. - 8 p.m.). Putem mânca, dar cu atenţie: digestia alimentelor prelucrate artificial consumă mai multă energie decât livrează. Cel mai bine este să începem cu salate şi, pe măsură ce ne apropiem de ora 8 seara, să consumăm şi alimente care conţin proteine animale, dar corect combinate (de pildă, fără pâine).

3. Asimilarea (8 p.m.-4 a.m.). Acum corpul nostru îşi extrage substanţele nutritive şi le utilizează. Dacă am combinat corect alimentele, în aproximativ 3 ore ele ajung în intestin, unde începe absorbţia lor de către corp.



9 comentarii:

  1. Ca intotdeauna , articole de adevarata anvergura

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim, domnule Arghiropol! Sperăm să vă fie de folos ce citiți aici.

      Ștergere
  2. O adevarata filosofie a vietii.
    Aceste cunostinte au fost ascunse intentionat oamenilor,efectul acestei actiuni fiind vizibil in starea de boala generalizata,scurtare a vietii, tulburare a gandirii si comportamentului uman.
    Percep activitatea dv. ca pe o arheologie a vietii si un apostolat in raspandirea rezultatelor ei.Imi doresc ca de fapt sa fiti mult mai mult de atat, sa fiti un izvor de viata care se redescopera oamenilor pentru a reusi sa se renasca.
    Cu mult respect si pretuire
    Andrei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumim pentru prețuirea activității noastre, domnule Andrei. Facem această muncă de informare a semenilor noștri fără vreun alt beneficiu decât al mulțumirii că astfel putem fi de ajutor celor dispuși să facă schimbări în viața lor și să-și ia sănătatea în propriile mâini.

      Ștergere
  3. Un articol de 10🌟 bravo👏👏

    RăspundețiȘtergere
  4. Fructele sunt asimilate cel mai bine de organism inaintea mesei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumin pentru astfel de articole cu adevarat educative. Multumim pentru informatiile pretioase furnizate prin intermediul acestui site.
    Multa sanatate

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumim pentru apreciere. Ne bucurăm că articolele noastre vă sunt de folos. Vă dorim sănătate și viață lungă.

      Ștergere

Dar mai întâi, rețineți: A comenta pe acest blog (ca și pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept. De aceea, vă rugăm:
- Referiți-vă, pe cât posibil, doar la subiectul postării.
- Folosiți un limbaj decent.
- Dacă intrați în polemici cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
- Pentru mesaje de interes personal adresate administratorilor blogului (schimb de link, propuneri de colaborare etc.) folosiți formularul de CONTACT, aflat în partea de sus a paginii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe nu vor putea fi publicate.
Vă mulțumim și vă așteptăm cu interes opiniile și sugestiile.

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.