-->
ALLAN PEASE
DESPRE BĂRBAȚI ȘI FEMEI
Allan și Barbara Pease sunt
cei mai de succes autori ai Australiei. Au devenit cunoscuți prin numeroase
apariții în emisiuni de succes la radio sau la televiziune, difuzate în
întreaga lume. Printre performanțele lor, se numără: 9 titluri bestseller pe
poziția nr. 1 în topuri, 15 titluri bestseller incluse în Top 10, cărți traduse
în 51 de limbi, vânzări de carte în peste 100 de țări.
Allan Pease, acum în
vârstă de 60 de ani, și-a început cariera în marketing foarte devreme. La vârsta
de 10 ani câștiga bani vânzând bureți de vase din ușă-n ușă. La 17 ani era numărul
1 în vânzări, pe plan național, la o companie care vindea vase de bucătărie.
Patru ani mai târziu, era omul care, în primul an de serviciu, reușise să vândă
asigurări de viață în valoare de 1 milion de dolari. Discursurile sale la
diferite întâlniri de afaceri i-au scos la iveală talentul de foarte bun vorbitor
în public. Aceasta l-a făcut să scrie și prima sa carte: „Limbajul trupului”,
care a devenit un bestseller, vândut în peste 12 milioane de exemplare în întreaga
lume. În 1990 a întâlnit-o pe cea care avea să-i devina soție, Barbara. Patru
ani mai târziu, o fraudă din partea unui prieten apropiat îl lăsa falit. Nu a
disperat. A luat-o de la capăt, mutându-se împreună cu soția în Marea Britanie.
Aici, după trei ani de studii asupra relațiilor dintre bărbați și femei, s-a născut un alt bestseller,
„De ce bărbații nu ascultă și femeile nu pot citi hărțile”. În scurt timp, cuplul
a devenit celebru în toată lumea. Astăzi, Allan Pease îşi conduce
propria companie de instruire profesională şi ţine conferințe în 30 de ţări. Pe
lista lui de clienţi se află: IBM, Sheraton, AMP, ESSO, Woolworths, McDonalds, BBC, Mazda, Institute of
Accountants, New York Life, Barclay's Bank, Telecom, Suzuki şi chiar Biroul de Taxe şi Impozite.
În ultimii ani, Allan Pease a ţinut seminarii pentru Poliţie, Armată şi Marină,
în spitale, universităţi şi colegii. Sfaturile lui pe tema imaginii publice
sunt apreciate de oameni din cele mai diferite domenii, de la directori
executivi la politicieni ruşi, prezentatori TV şi vedete rock.
Programul său audio şi video de instruire este inclus în numeroase cursuri de
pregătire în mediul de afaceri.
Iată acum câteva dintre
sfaturile competente ale lui Allan Pease, care vă pot facilita succesul pe plan
profesional:
Interviul de angajare - sfaturi pentru angajator
Cercetările arată că în cadrul
unui interviu, primele15 secunde sunt vitale. Ele se pot transforma într-un fel
de dragoste la prima vedere. În primele 4 minute, oamenii îşi formează 90% din
opinia faţă de tine. Impactul nonverbal contează cca 70%. În sfârșit, dacă
persoana arată bine şi se descurcă la interviu, atunci CV-ul impresionant nu va
mai trezi interes!
La un interviu arătaţi bine şi nu gesticulaţi mult. De exemplu: pe cine aţi angaja în calitate de director executiv? Pe James Bond sau pe Jim Carrey?
- Ce să nu faceți niciodată la
un interviu: Nu purtați barbișon! Nu vă umpleți la refuz servieta sau mapa. Nu
vă așezați niciodată pe o canapea joasă. Evitați să vorbiți mult. Nu strângeți
mâinile direct peste birou.
- Ce să faceți la un interviu:
Păşiţi cu încredere. Folosiţi numele interlocutorului. Orientaţi-vă scaunul sau
corpul la 45° faţă de acesta. Folosiţi cuvinte pătrunzătoare, mai ales în
cadrul interviurilor telefonice (descoperire, uşor, garanţie, dragoste,
sănătate, bani, tu). Planificaţi-vă încheierea conversației și ieşirea!
- Limbajul corpului pentru bărbați: Picioarele uşor depărtate -
încredere masculină. Picioarele încrucişate - reticenţă masculină.
- Limbajul corpului pentru femei: Femeile trebuie să se rujeze în culori
pastelate sau atenuate şi să nu menţină constant contactul vizual cu
interlocutorii bărbaţi. Totuşi, ele trebuie să evite privirile în podea.
Rețineți: Ținutul capului în sus tot timpul denotă că sunteți o persoană
autoritară!
Arta de a da mâna
De fiecare dată când triburile
primitive se întruneau în condiţii prietenoase, membrii lor îşi întindeau
braţele cu palmele expuse, pentru a arăta că nu ascund arme.
Există 3 tipuri de strângere a
mâinii: dominare, supunere, egalitate. Ritualul dominant al strângerii mâinilor
e utilizat de 88% dintre bărbaţi și de 31% dintre femei. Cele mai îngrozitoare strângeri de mână sunt cele de tip pește umed
sau concasor de oase. Pentru a dezarma interlocutorul
care aplică jocul puterii, folosiți tehnica celei de-a doua mâini, plasată
deasupra (strângerea dublă a mâinii). Ultima soluţie pentru un interlocutor dominator:
strângeți-i mâna la încheietură (gest şocant).
Poziția în timpul conversației
în picioare: Nu staţi niciodată exact în fața interlocutorului (nu-i suflați în
față). Poziţionaţi-vă la 45° lateral de
el.
La petrecerile cu colegii
- Beţi cu moderaţie.
- Evitați să zâmbiți prea mult
colegilor de sex masculin în cazul în care sunteți femeie.
- Femeile ar trebui să evite acel
limbajul al trupului care le accentuează feminitatea.
- Dacă aveți o relaţie de
cuplu cu un coleg, evitați să vă manifestați public afecţiunea.
Recomandări pentru prezentări perfecte
- Acordaţi atenţie locului în
care se aşază oamenii.
- Dacă susţineţi o prezentare
şi doriţi ca anumite persoane să recepteze neapărat mesajul, plasaţi-le în rândul
1.
- Pentru a capta atenţia tuturor, grupurile de
oameni nu se vor dispune în forma sălii de clasă, ci în formă de potcoavă sau
de pătrat deschis.
- Acordaţi o atenţie deosebită
prezentărilor PowerPoint. Informaţiile transmise creierului în cadrul
prezentărilor vizuale sunt percepute în medie de 83%, cele auditive - 11% iar
celelalte -6%)
- Nu spuneţi niciodată audienţei
că sunteţi neliniştiţi.
- Arătaţi-vă siguri pe voi
atunci când vorbiţi.
- Nu gesticulați excesiv; fiţi
expresivi, dar nu întreceţi măsura.
- Exprimaţi-vă cu însufleţire.
- Ați pierdut interesul
publicului dacă vedeți: priviri fixe, zâmbet cu buzele strânse, braţe încrucişate.
- Ochelarii joacă un rol
important (Superman, când se transforma în Clark Kent, purta ochelari). În
domeniul afacerilor, persoanele care poartă ochelari sunt considerate studioase,
inteligente, conservatoare şi sincere.
Având în vedere globalizarea
mediului de afaceri, dacă doriţi să impresionaţi sau să evitaţi momentele jenante,
ar trebui să învăţați şi să respectați limbajului corporal al partenerilor. Printre
altele, încercați să adoptați același comportament ca și interlocutorul (ca o „oglindire”). Țineți minte: o persoană de succes în
afaceri este una care înţelege că limbajul trupului său este la fel de
important ca și ceea ce spune.
-->
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Dar mai întâi, rețineți: A comenta pe acest blog (ca și pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept. De aceea, vă rugăm:
- Referiți-vă, pe cât posibil, doar la subiectul postării.
- Folosiți un limbaj decent.
- Dacă intrați în polemici cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
- Pentru mesaje de interes personal adresate administratorilor blogului (schimb de link, propuneri de colaborare etc.) folosiți formularul de CONTACT, aflat în partea de sus a paginii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe nu vor putea fi publicate.
Vă mulțumim și vă așteptăm cu interes opiniile și sugestiile.