Allan Pease despre bărbați și femei (VIDEO)

-->

ALLAN PEASE DESPRE BĂRBAȚI ȘI FEMEI

Allan și Barbara Pease sunt cei mai de succes autori ai Australiei. Au devenit cunoscuți prin numeroase apariții în emisiuni de succes la radio sau la televiziune, difuzate în întreaga lume. Printre performanțele lor, se numără: 9 titluri bestseller pe poziția nr. 1 în topuri, 15 titluri bestseller incluse în Top 10, cărți traduse în 51 de limbi, vânzări de carte în peste 100 de țări.

Allan Pease, acum în vârstă de 60 de ani, și-a început cariera în marketing foarte devreme. La vârsta de 10 ani câștiga bani vânzând bureți de vase din ușă-n ușă. La 17 ani era numărul 1 în vânzări, pe plan național, la o companie care vindea vase de bucătărie. Patru ani mai târziu, era omul care, în primul an de serviciu, reușise să vândă asigurări de viață în valoare de 1 milion de dolari. Discursurile sale la diferite întâlniri de afaceri i-au scos la iveală talentul de foarte bun vorbitor în public. Aceasta l-a făcut să scrie și prima sa carte: „Limbajul trupului”, care a devenit un bestseller, vândut în peste 12 milioane de exemplare în întreaga lume. În 1990 a întâlnit-o pe cea care avea să-i devina soție, Barbara. Patru ani mai târziu, o fraudă din partea unui prieten apropiat îl lăsa falit. Nu a disperat. A luat-o de la capăt, mutându-se împreună cu soția în Marea Britanie. Aici, după trei ani de studii asupra relațiilor dintre  bărbați și femei, s-a născut un alt bestseller, „De ce bărbații nu ascultă și femeile nu pot citi hărțile”. În scurt timp, cuplul a devenit celebru în toată lumea. Astăzi, Allan Pease îşi conduce propria companie de instruire profesională şi ţine conferințe în 30 de ţări. Pe lista lui de clienţi se află: IBM, Sheraton, AMP, ESSO, Woolworths, McDonalds, BBC, Mazda, Institute of Accountants, New York Life, Barclay's Bank, Telecom, Suzuki şi chiar Biroul de Taxe şi Impozite. În ultimii ani, Allan Pease a ţinut seminarii pentru Poliţie, Armată şi Marină, în spitale, universităţi şi colegii. Sfaturile lui pe tema imaginii publice sunt apreciate de oameni din cele mai diferite domenii, de la directori executivi la politicieni ruşi, prezentatori TV şi vedete rock. Programul său audio şi video de instruire este inclus în numeroase cursuri de pregătire în mediul de afaceri.

Iată acum câteva dintre sfaturile competente ale lui Allan Pease, care vă pot facilita succesul pe plan profesional:

Interviul de angajare - sfaturi pentru angajator

Cercetările arată că în cadrul unui interviu, primele15 secunde sunt vitale. Ele se pot transforma într-un fel de dragoste la prima vedere. În primele 4 minute, oamenii îşi formează 90% din opinia faţă de tine. Impactul nonverbal contează cca 70%. În sfârșit, dacă persoana arată bine şi se descurcă la interviu, atunci CV-ul impresionant nu va mai trezi interes!

La un interviu arătaţi bine şi nu gesticulaţi mult. De exemplu: pe cine aţi angaja în calitate de director executiv? Pe James Bond sau pe Jim Carrey?

- Ce să nu faceți niciodată la un interviu: Nu purtați barbișon! Nu vă umpleți la refuz servieta sau mapa. Nu vă așezați niciodată pe o canapea joasă. Evitați să vorbiți mult. Nu strângeți mâinile direct peste birou.
- Ce să faceți la un interviu: Păşiţi cu încredere. Folosiţi numele interlocutorului. Orientaţi-vă scaunul sau corpul la 45° faţă de acesta. Folosiţi cuvinte pătrunzătoare, mai ales în cadrul interviurilor telefonice (descoperire, uşor, garanţie, dragoste, sănătate, bani, tu). Planificaţi-vă încheierea conversației și ieşirea!
- Limbajul corpului pentru bărbați: Picioarele uşor depărtate - încredere masculină. Picioarele încrucişate - reticenţă masculină.
- Limbajul corpului pentru femei: Femeile trebuie să se rujeze în culori pastelate sau atenuate şi să nu menţină constant contactul vizual cu interlocutorii bărbaţi. Totuşi, ele trebuie să evite privirile în podea.
Rețineți: Ținutul capului în sus tot timpul denotă că sunteți o persoană autoritară!

Arta de a da mâna

De fiecare dată când triburile primitive se întruneau în condiţii prietenoase, membrii lor îşi întindeau braţele cu palmele expuse, pentru a arăta că nu ascund arme.
Există 3 tipuri de strângere a mâinii: dominare, supunere, egalitate. Ritualul dominant al strângerii mâinilor e utilizat de 88% dintre bărbaţi și de 31% dintre femei. Cele mai îngrozitoare strângeri de mână sunt cele de tip pește umed sau concasor de oase. Pentru a dezarma interlocutorul care aplică jocul puterii, folosiți tehnica celei de-a doua mâini, plasată deasupra (strângerea dublă a mâinii). Ultima soluţie pentru un interlocutor dominator: strângeți-i mâna la încheietură (gest şocant).
Poziția în timpul conversației în picioare: Nu staţi niciodată exact în fața interlocutorului (nu-i suflați în față). Poziţionaţi-vă  la 45° lateral de el.

La petrecerile cu colegii

- Beţi cu moderaţie.
- Evitați să zâmbiți prea mult colegilor de sex masculin în cazul în care sunteți femeie.
- Femeile ar trebui să evite acel limbajul al trupului care le accentuează feminitatea.
- Dacă aveți o relaţie de cuplu cu un coleg, evitați să vă manifestați public afecţiunea.

Recomandări pentru prezentări perfecte

- Acordaţi atenţie locului în care se aşază oamenii.
- Dacă susţineţi o prezentare şi doriţi ca anumite persoane să recepteze neapărat mesajul, plasaţi-le în rândul 1.
 - Pentru a capta atenţia tuturor, grupurile de oameni nu se vor dispune în forma sălii de clasă, ci în formă de potcoavă sau de pătrat deschis.
- Acordaţi o atenţie deosebită prezentărilor PowerPoint. Informaţiile transmise creierului în cadrul prezentărilor vizuale sunt percepute în medie de 83%, cele auditive - 11% iar celelalte -6%)
- Nu spuneţi niciodată audienţei că sunteţi neliniştiţi.
- Arătaţi-vă siguri pe voi atunci când vorbiţi.
- Nu gesticulați excesiv; fiţi expresivi, dar nu întreceţi măsura.
- Exprimaţi-vă cu însufleţire.
- Ați pierdut interesul publicului dacă vedeți: priviri fixe, zâmbet cu buzele strânse, braţe încrucişate.
- Ochelarii joacă un rol important (Superman, când se transforma în Clark Kent, purta ochelari). În domeniul afacerilor, persoanele care poartă ochelari sunt considerate studioase, inteligente, conservatoare şi sincere.

Având în vedere globalizarea mediului de afaceri, dacă doriţi să impresionaţi sau să evitaţi momentele jenante, ar trebui să învăţați şi să respectați limbajului corporal al partenerilor. Printre altele, încercați să adoptați același comportament ca și interlocutorul (ca o „oglindire”). Țineți minte: o persoană de succes în afaceri este una care înţelege că limbajul trupului său este la fel de important ca și ceea ce spune.


-->

Comentarii

POSTĂRI ALEATORII

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.

CONTACT

Nume

E-mail *

Mesaj *