RĂZBOIUL ÎMPOTRIVA COPILULUI NOSTRU
Războaie sunt de când e lumea. Nu ştim să fi
existat epocă istorică în care unii oameni să nu se fi luptat ca să-i
stăpânească, să-i chinuiască sau să-i omoare pe alţii. În ultima sută de ani
însă, războiul a început în mod evident să capete şi alte dimensiuni,
disimulându-se atât de bine pe timp de pace, încât oamenii au ajuns să-şi
iubească agresorul: caută cu tot dinadinsul să se expună cât mai mult
ostilităţilor, muncind din greu, ca să poată finanţa campaniile pe care acesta
le duce pentru a-i distruge.
Deşi s-a scris mult şi cărţile sunt la îndemâna
oricui, masele nu conştientizează războaiele
informaţionale, culturale, psihologice, sociale, publicitare, ideologice,
religioase, tehnologice şi chiar medicale la care îi expune modernitatea.
Vaccinurile, presa și televiziunile, stresul şi Internetul, pornografia şi
E-urile, în general stilul de viaţă modern sau moda sunt astăzi doar câteva
dintre armele preferate ale conflagraţiei mondiale căreia îi suntem victime.
Mai există o diferenţă. Înainte, războiul era
purtat de bărbaţi; familiile şi îndeosebi copiii rămâneau cumva protejaţi, deşi
sufereau de pe urma acestuia. Astăzi însă toţi oamenii sunt transformaţi în
ţinte – războiul este total, dus împotriva întregii umanităţi. Și, mai ales,
împotriva copiilor. Paradoxal, cu cât copilul e mai mic, cu atât mai
înverşunată este agresiunea dusă împotriva lui. Şi mai grav încă, părinţii sunt
transformaţi în cei mai fideli aliaţi ai inamicului în acest război dus
împotriva propriilor copii, convinşi fiind că în felul acesta le asigură viitorul.
Avortul este cel care pune în pericol viaţa
copilului până în luna a treia de sarcină, dacă nu şi mai târziu. Sunt mult mai
puţini cei care scapă decât cei care sunt omorâţi în pântecele mamei. Dar şi
dacă scapă de această ameninţare – fiind, cum se zice, un „copil dorit” –, până
la naşterea sa, pruncul mai are încă de înfruntat câteva mari pericole care-i
amenință sănătatea şi chiar viaţa. În primul rând, poate suferi de o anumită
înfometare, din cauză că alimentaţia mamei, lipsită de vitaminele, enzimele şi
mineralele necesare, nu-i permite să susţină nevoile nutriționale și de oxigen
ale copilului nenăscut. Apoi, există pericolul otrăvirii. E-urile din alimente,
glutamatul din mezeluri sau cipsuri, hormonii şi antibioticele din carne,
bisfenolii şi ftalaţii din apă, nitraţii şi alte otrăvuri din legume creează un
mediu deloc propice dezvoltării intrauterine a copilului. În fine, presupunând
că organismul mamei a fost suficient de puternic să protejeze copilul în faţa
acestor otrăvuri pe care le poartă în sânge, mai există un factor destul de
puţin luat în considerare: stresul. Studiile dovedesc că stresul prenatal al
mamei se face vinovat de apariţia anumitor afecţiuni psihologice şi neurologice
care-i vor marca copilului întreaga viaţă. Scăderea imunităţii, bolile
cardiovasculare, diabetul infantil, autismul şi schizofrenia pot afecta copilul
din cauza stresului psihosocial sau marital suferit de mamă în perioada când pruncul
mai locuia încă în pântecele ei.
Oare toate acestea nu constituie cauza reală a
faptului că în România, unul din patru copii se naște cu anumite probleme de
sănătate, inclusiv malformaţii, după cum aflăm din statistici? Desigur, ca
urmare a războiului informaţional prin care trecem, toate aceste lucruri nu
ajung la cunoştinţa opiniei publice, de altfel intoxicată cu o mare de
informaţii banale, meschine sau nocive. Pentru mass-media e mai importantă
apariţia unei dive îmbrăcată sumar decât soarta copiilor care, încă din clipa
în care se nasc, sunt lipsiţi de posibilitatea unei vieţi normale.
Tot mai des, astăzi, nici la naştere pruncul nu
are parte de pacea mult-aşteptată. În loc să vină pe lume pe cale naturală,
beneficiind de bacteriile atât de necesare stimulării sistemului său imunitar,
pruncii, în peste 50% din cazuri, sunt constrânşi de modă, de comoditatea sau
interesul material al unor doctori să iasă prin peretele uterului, chiar şi atunci
când lucrul acesta nu este necesar. În primul rând, pruncul este nepregătit
pentru acest moment, căci organismul mamei nu l-a anunţat că a sosit momentul
să se nască. Pe de altă parte, în urma cezarienei, cu o probabilitate destul de
mare, laptele nu-i va veni mamei încă din primele momente, existând în schimb
un risc sporit de a dezvolta o depresie, fapt care îi va afecta mult
comunicarea cu pruncul în primele sale luni de viaţă – altfel spus, exact cea
mai importantă perioadă din viaţa copilului pentru dezvoltarea ataşamentului.
Oricum, şi după o naştere normală, copilului i
se taie mult prea repede cordonul ombilical, fapt care-l lipseşte de cantitatea
de fier necesară hemoglobinei şi-i creşte riscul apariţiei unor afecţiuni, cum
ar fi paralizia cerebrală, autismul, capacitatea cerebrală scăzută etc. Mai
mult, pruncul, în loc să fie pus imediat la pieptul mamei, ca astfel să se
poată linişti, dobândind sentimentul siguranţei atât de important pentru
funcţionarea normală din punct de vedere neurologic şi fiziologic, este dus în
altă cameră şi hrănit artificial cu lapte. Este vorba oare de comoditate, sau
de o politică abil indusă în spitale pentru a se creşte mai târziu vânzarea de
lapte praf? Căci am auzit de cazuri în care copiii sunt hrăniți artificial
chiar cu 10-15 minute înainte de a fi duşi la sânul mamei, ceea ce-i face să nu
se mai „împrietenească” uşor cu sânul, iar mamei îi scade probabilitatea
venirii laptelui în cantitate suficientă.
În sfârşit, nu apucă bine copilaşul să se
trezească pe lumea asta, că sistemul său imunitar foarte slab dezvoltat
primeşte două lovituri puternice, prin vaccinul antituberculoză (BCG) şi cel
antihepatic B. Adică organismul copilului trebuie să se lupte cu două infecţii
încă din primele două ore de viaţă. Desigur, în multe dintre ţările lumii
aceste vaccinuri nu se fac la naştere, dar asta nu înseamnă nimic pentru cei
care vând vaccinuri în România, fără să-i intereseze efectele pe care acestea
le pot avea asupra nou-născuţilor.
„Programul de vaccinare” va continua însă și în
următoarele luni de viaţă, chiar dacă există o mulţime de studii care arată că
bolile copilăriei sporesc imunitatea, iar vaccinurile cresc riscul apariţiei
alergiilor şi a astmului, precum și a multor altor boli. Dar logica războiului
dus împotriva copilului este asigurată printr-o dezinformare minuţios aplicată
corpului medical şi populaţiei în general.
Primii doi ani din viaţa copilului sunt
cruciali în dezvoltarea lui psihosomatică şi emoţională pentru întreaga viaţă.
Ca hrană, are nevoie cel mai mult de laptele mamei. Cel puţin 6 luni, se spune,
dar cu cât alăptarea durează mai mult, cu atât imunitatea copilului sau a adultului
de mai târziu va fi mai bună, ca și starea lui generală de sănătate. Şi nu
numai. Alăptarea presupune o comunicare afectivă a mamei cu copilul, care-i
întăreşte foarte mult sănătatea emoţională.
Da, afectivitatea, răspunsul prompt al mamei şi
al tatălui la nevoile copilului, grija plină de dragoste a părinţilor este cea
mai bună asigurare a viitorului acestuia. Dacă mama îl părăseşte pentru a pleca
la serviciu, dacă pruncul nu simte afecţiunea şi suportul necondiţionat al mamei,
ar putea căpăta o nesiguranță care-l va marca pentru întreaga viaţă. Asta
înseamnă că nu va fi capabil să-şi gestioneze emoţiile și să comunice afectiv.
Deprivarea afectivă din primii doi ani de viaţă
se face răspunzătoare și de o lipsă de dezvoltare normală a creierului, iar în
cazuri cronice, de probleme cognitive, de apariţia la maturitate a depresiei, a
bolilor cardiovasculare etc. Aceasta, pentru că mama nu şi-a putut găsi timpul pe
care să-l petreacă împreună cu copilul său. Căci, mai nou, chiar dacă stau
acasă, multe mame preferă azi să-şi petreacă timpul cu televizorul sau pe
reţele de socializare decât să-şi susţină afectiv copii, comunicând cu ei.
Din primii ani de viaţă, ecranul devine personajul
principal în viaţa copiilor. În ciuda faptului că studiile arată că prezenţa
mamei este recomandată, iar cea a ecranului constituie un important factor de
risc în dezvoltarea psiho-somatică a copiilor, lucrurile se petrec tocmai
invers. Cele câteva ore pe zi pe care copiii în jur de doi ani le petrec în
faţa televizorului le asigură mai târziu apariţia problemelor de atenţie şi
hiperactivitate, până la aşa-zisa „demenţă digitală”, constatată de dr. Manfred
Spitzer. Desigur, în instalarea acestei afecţiuni, un rol important îl joacă device-urile
electronice care invadează viaţa copilului, de la televizor şi calculator până
la tabletă şi smartphone.
Cu durere o spunem, cei mai mulţi părinţi îşi
distrug realmente propriii copii abandonându-i în faţa ecranelor sau punându-le
la dispoziţie cu generozitate ultimele descoperiri comunicaţionale. Căci fac
eforturi, săracii, să le cumpere televizorul cu ecranul cel mai mare, calculatorul
cu conexiunea cea mai rapidă la Internet, tablete sau telefoane – măsură a bunăstării
la care au ajuns – fără a lua în calcul că oamenii de succes la nivel mondial,
cei ce absolvă marile universităţi şi conduc lumea, au fost ţinuţi departe de
aceste tehnologii până la maturitate.
Jocurile video dezvoltă comportamentul violent,
scad capacitatea de empatizare şi desensibilizează băieţii în faţa violenţei –
adevărat handicap emoţional, care-i va urmări întreaga viaţă. Nu mai vorbim de
faptul că le afectează dezvoltarea, inducând chiar şi atrofii corticale. Telenovelele
consumate de la vârsta de 7 ani afectează major imaginaţia fetiţelor, care
acceptă avansurile băieţilor încă din primele clase de gimnaziu şi le grăbeşte
maturizarea în planul erotic, coborându-le vârsta primei menstre şi a primelor
relaţii sexuale.
Sexul devine un cuvânt obişnuit pe buzele
copiilor din multe colectivităţi chiar de la clasele a IV-a şi a V-a, deşi
puţini părinţi conştientizează factorul de risc pe care-l reprezintă deţinerea
unui smartphone pentru consumul imaginilor pornografice de către copii.
Da, acesta este cel mai mare pericol astăzi în şcolile româneşti, oricât ne-am
face că nu vedem! Prin telefonia mobilă, prin accesul uşor al copiilor la
Internet, aceştia îşi transmit cu o viteză uluitoare de la unul la altul marea
descoperire: pornografia, tot ce ţine de actul sexual şi, mai ales, de perversiuni.
Debutul îl fac băieţii, dar fetele îi urmează, cedând insistențelor sau unei
situații în care cel mai important devine faptul de a fi cât mai permisiv sexual.
Soluţia pe care Organizaţia Mondială a
Sănătăţii o propune este „educaţia pentru sex”. Astfel, prin ghidul pentru
educaţie sexuală, Organizația Mondială a Sănătății cere implementarea în regim
de urgenţă a educaţiei sexuale în şcolile europene. Printre altele, ghidul arată
că educaţia sexuală trebuie să înceapă încă de la naşterea copiilor! Astfel,
la începutul gimnaziului, aceştia vor trebui să aibă cunoştinţe privind
masturbarea şi posibilitatea relaţiilor de tip homosexual, iar între 9 şi 12
ani să fie educaţi privind mijloacele contraceptive şi avortul, astfel încât
încă de la această vârstă să fie capabili să aibă primele acte sexuale. Cu alte
cuvinte, la numai 12 ani, în viziunea ghidului pentru educaţie sexuală al
O.M.S., copiii noştri ar trebui să ştie despre viaţa sexuală şi perversiuni mai
mult decât aflasem noi la sfârşitul facultăţii.
Mai mult, ghidul insistă şi asupra noii
ideologii a „identităţii de gen”, căci, mai nou, ultima strategie şi cea mai
periculoasă pentru distrugerea copiilor noştri şi a umanităţii în genere o
constituie propaganda aşa-zisei „teorii a genului”. Conform acesteia, băieţii
nu sunt cu adevărat băieţi până nu se hotărăsc să-şi asume această identitate,
şi nici fetiţele nu sunt fetiţe până când nu se dezmeticesc, ca să-şi dea seama
ce sunt de fapt. Teoria lasă locul trecerii în barca homosexualilor oricând pe
parcursul vieţii, dar se împotriveşte cu toată puterea întoarcerii acestora la
un mod heterosexual de a fi. Cu alte cuvinte, teoria identităţii de gen
contestă anatomia, fiziologia şi psihologia caracteristice masculinităţii şi
feminităţii, afirmând că totul ţine de alegere şi de psihic. Ideologia
identităţii de gen deja a început să fie predată în şcolile occidentale, şi se
doreşte să fie impusă, mai cu binele, mai cu forţa, întregii populaţii a
ţărilor dezvoltate. La noi au apărut doar timid, în unele manuale şcolare,
afirmaţii de tipul: „Nu există comportamente specifice băieţilor şi comportamente
specifice fetiţelor”, adică faptul de a te juca cu o păpuşă, a o legăna şi
îmbrăca poate fi foarte bine un comportament băieţesc, iar a te lupta, a
meşteri sau a te avânta în tot felul de experienţe riscante poate fi un
comportament potrivit fetiţelor.
Ce se va întâmpla cu aceşti copii, la care
confuzia devine principala caracteristică a vieţii lor mintale? Cum va arăta
viitorul unei societăţi în care copiii sunt loviţi cu putere încă din pântecele
mamei, iar dacă scapă de un pericol, vine imediat altul, încât nu ştii ce se va
mai alege de viaţa lor? Nu ştim – dar asta nu înseamnă că noi, părinţii
copiilor noii generaţii, nu trebuie să facem totul pentru a-i salva. Războiul
este, cu siguranţă, distrugător. Poate că nu mulţi vor scăpa neatinşi, însă
avem nădejdea că la sfârşitul acestei etape omenirea se va trezi pentru a renaşte
din acel puţin aluat care a mai rămas sănătos. Până la urmă, de acest aluat care
are în centru propria noastră viaţă de familie, propriii noştri copii şi comunitatea
în care trăim, trebuie să ne ocupăm noi.
Sursa: Virgiliu Gheorghe
Comentarii
Trimiteți un comentariu
Dar mai întâi, rețineți: A comenta pe acest blog (ca și pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept. De aceea, vă rugăm:
- Referiți-vă, pe cât posibil, doar la subiectul postării.
- Folosiți un limbaj decent.
- Dacă intrați în polemici cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
- Pentru mesaje de interes personal adresate administratorilor blogului (schimb de link, propuneri de colaborare etc.) folosiți formularul de CONTACT, aflat în partea de sus a paginii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe nu vor putea fi publicate.
Vă mulțumim și vă așteptăm cu interes opiniile și sugestiile.