50 de oameni împărtășesc semnele care i-au făcut să-și dea seama că au fost crescuți de părinți toxici

Nu este neobișnuit să ai o relație mai mult sau mai puțin complicată cu părinții tăi. La urma urmei, ei sunt oameni la fel ca și tine, navigând prin aceleași sentimente și emoții complexe. Cu toate acestea, există o linie de demarcație între dezacordul familial și comportamentul toxic. Iar utilizatorul Reddit snoofle-science a vrut să o găsească.

Așa că a făcut o postare pe platformă, rugându-i pe utilizatorii săi să împărtășească ce semne au observat că indică faptul că mamele și tații lor au fost îngrijitori aiurea. De la imposibilitatea de a arăta afecțiune până la dorința disperată de atenție, iată câteva dintre cele mai populare probleme pe care oamenii le atribuie creșterii lor.


1. Te simți intimidat de toți cei din jurul tău, simți că nu ești niciodată suficient de bun pentru nimeni, indiferent cât de mult îți spun că nu trebuie să te străduiești atât de mult și, în general, ai o stimă de sine scăzută.

2. O a doua șansă de a o face mai bine atunci când ai copii. De fiecare dată când mă enervam sau mă supăram pe proprii mei copii, respiram adânc și mă gândeam la ce ar fi făcut mama mea - și apoi făceam exact opusul. Multe râsete și iertare în casa noastră și zero violență. Mantra mea a fost întotdeauna „există valoare într-un exemplu prost”.

3. Să nu crezi niciodată un compliment. Să fii mereu neliniștit că oamenii sunt supărați pe tine/ignorându-te dacă sunt tăcuți/nu răspund. Faptul că nu poți face față unei confruntări/conflicte într-un mod constructiv/sănătos.


Practic, obții abilități de rahat în relația cu oamenii și daune emoționale.

4. Făcând totul singur, fără să ceri ajutor, pentru că știai că nu va veni niciun ajutor.

5. Explică excesiv cele mai mici probleme din cauza unei nevoi compulsive de a justifica fiecare gând, acțiune sau inacțiune.

6. De ce nu menționează nimeni pașii tăcuți?

Atunci când crești cu părinți care țipă la tine pentru că exiști, îți dezvolți abilitatea de a-ți ascunde prezența cât mai mult posibil și de a încerca întotdeauna să faci cât mai puțin zgomot și să fii cât mai puțin vizibil.

7. Nu vă puteți identifica imediat propriile emoții, sau uneori deloc, dar îi puteți identifica pe ceilalți fără ca aceștia să spună vreun cuvânt. Nu știi cum să reacționezi la lucruri pe moment și ești extrem de matur pentru vârsta ta. Copiii maturi adesea nu sunt rezultatul unei educații excelente a părinților.


8. 
Graba panicată de a sări și de a începe să „faci ceva” atunci când auzi pe cineva intrând în casă. Ca nu cumva să fii supus unui tir de insulte și comenzi.

9. A trebuit să mă strecor afară din casă pe fereastra dormitorului meu pentru a merge la școală și a-mi da examenele, deoarece mama îmi încuiase camera pe dinafară. Aceasta a fost o pedeapsă pentru că nu am vrut să spăl vasele pentru că mă pregăteam pentru examene. În plus, după ce m-a încuiat în cameră, s-a dus la întrerupător și a stins luminile din dormitor, așa că nu aveam lumină ca să învăț și a trebuit să-mi petrec toată noaptea învățând cu o lanternă.

Am luat toate examenele cu brio. Și în loc ca mama mea să fie mândră de mine, m-a închis în cameră o săptămână pentru că m-am furișat afară.

Am ajuns să merg la facultate și la masterat în domeniul STEM și am reușit să fac ceva. Și acum se laudă în fața oamenilor că am reușit datorită ei. Când îmi spune asta, îi spun ei și tuturor „Categoric nu! Eu am succes în ciuda ei”.

10. Amorțeală emoțională, mai ales în fața lucrurilor rele. Odată ce ai văzut destule rahaturi, anumite lucruri nu te mai sperie.

11. Bine, hai s-o facem.

Îndoială de sine, probleme de stimă de sine și, în general, sentimentul că nu te simți suficient de bun sau că ai o obligație sau o așteptare intensă pe care trebuie să o îndeplinești pentru a-ți face părinții fericiți.

Incapacitatea de a ști ce îți dorești sau faptul că nu știi cum să spui nu atunci când cineva îți cere ceva de teamă că va reacționa prost.

Incapacitatea de a fi asertiv și de a spune oamenilor cu ce ești/nu ești de acord.

Faptul că nu ai valori înalte față de tine însuți și îi pui pe ceilalți înaintea ta.

Sentimentul de vinovăție în momentul în care „dezamăgești pe cineva”.

CUVINTE DECLANȘATOARE - exemplu: „Sunt dezamăgit”.

Având un obicei de relații toxice și repetitive cu prietenii și partenerii. De asemenea, schimbarea frecventă a grupurilor de prieteni sau faptul de a avea puține sau deloc.

Sentimentul de inept emoțional sau de a fi extrem de emoțional și senzația că nu o poți exprima.

Dificultăți în menținerea abilităților de viață, îngrijire de sine, igienă, finanțe etc.

Senzația de a fi un copil blocat în corpul unui adult


12. Paranoia atunci când oamenii sunt doar amabili. De exemplu, de ce ești prietenos? Ce am eu și tu vrei de la mine?

13. Îți ceri scuze pentru tot ceea ce faci, bun sau rău.


14. Să fii o persoană care face pe plac oamenilor până la punctul de a fi în detrimentul tău.

15. Să fiu foarte bun la a ascunde lucruri (fizice sau mentale). Să pot strecura ceva în camera mea, să pot părea că nu am plâns deși am plâns acum cinci minute.

16. Să-ți fie teamă că vei continua ciclul și îți vei trata copiii îngrozitor

17. Ești în vârstă de 40 de ani și încă tânjești după atenție și validare din partea oricui, pentru că ai fost ignorat tot timpul.

18. Când povestesc întâmplări din copilăria mea care mi se par amuzante, dar prietenii mei se uită îngroziți.

19. Să fii surprins că oamenii își vor cere scuze și vor să vorbească și să rezolve o problemă în loc să țipe și să pretindă că totul este în regulă și să nu menționeze niciodată de ce a existat o ceartă sau un argument.


20. Când chiar nu-ți amintești niciun moment bun petrecut cu ei.

21. 
Nu reacționează în mod adecvat la situații obișnuite. De obicei, o reacție exagerată la o situație normală sau o reacție insuficientă la situații foarte încurcate.


22. Tata a țipat odată la mine și nu am mai putut suporta și am făcut un comentariu răutăcios. Instinctiv mi-am ridicat mâinile pentru a bloca lovitura pe care știam că o va primi. Dar apoi amândoi au încercat să mă convingă că tata nu m-a mai lovit niciodată și că de ce m-aș fi comportat așa.....atât fizic abuziv cât și psihic abuziv.

23. Nu pot să mă explic fără să plâng.

24. Cineva își ridică vocea - nici măcar nu trebuie să fie furios; ar putea avea doar o voce gravă, dar brusc devine „tare” - iar prima ta reacție este fie să te retragi în tine însuți, fie să te concentrezi pe orice altceva în afară de fața lui și să aștepți să nu-ți mai simți gâtul atât de strâns sau să nu-ți mai lăcrimeze ochii.

25. Când, în calitate de adult, ești martor la un exemplu de bună educație parentală - și ai un sentiment de șoc și te simți amețit.


26. Îți amintești că ai fost foarte neglijat, dar ți s-a spus „ești răsfățat”.

27. Nu mă pot deschide niciodată în fața lor. Indiferent cât de mari sau mici sunt problemele mele, pentru că îmi vor spune că sunt dramatică.

28. Incapabil să formezi sau să-ți dorești legături romantice și să nu uiți de numeroasele boli mintale asupra cărora nu ai niciun control pentru că părintele tău nu crede în sănătatea mintală precară și ți-a permis să nu fii diagnosticat toată viața :)

29. Nu este capabil să recunoască afecțiunea sau cum să o arate în mod sănătos.

30. Un fantastic simț al umorului

31. - Să crezi că faci totul greșit, chiar și micile sarcini zilnice, iar la un moment dat să auzi că ceilalți te complimentează că le faci bine sau să te întrebe de ce ești perfecționist.

- Întotdeauna îți ceri scuze pentru orice, de mai multe ori

- Când oamenii spun ceva, bănuiești că vor să spună altceva, ceva ce ai făcut greșit, dar nu-ți spun până nu se enervează atât de tare încât explodează.

- Sentimente de greață extremă atunci când cineva se irită sau se enervează

32. Multe probleme cu furia

33. Nu mai vorbești cu ei și nici nu-i mai dorești în viața ta ca adult (de exemplu, nu-i inviți la nunta ta și nici nu-i mai vrei în preajma unor potențiali copii pe care i-ai putea avea).

34. Chiar și la 31 de ani simt că dacă mă apropii de cineva va găsi o modalitate de a profita de mine.


35. Ei nu vor ca tu să ai o viață mai bună decât au avut ei.

36. Mama mă tratează ca pe terapeutul ei personal și am doar 17 ani. Mă întreabă unde a greșit când ne-a crescut pe mine și pe fratele meu, iar eu nu vreau să-i spun pentru că mi-e frică de ea când țipă.

37. Să-ți ceri scuze în mod constant.

38. Să te simți ciudat când oamenii îți spun că te iubesc, să primești îmbrățișări, să te simți ciudat când trebuie să dai îmbrățișări și, preferatul meu, să fii la sfârșitul listei de favoriți.

39. Ești crescut de oameni care abia pot funcționa, oameni care sunt practic la nivelul de subzistență. Așa că nu aveți instrumentele necesare pentru a avea succes în lumea reală. Nu există niciun sprijin, în afară de un sfat vag de rahat, de a continua să te descurci. Știi că tot ceea ce primești în viață poate dispărea într-o clipă și nimeni nu va fi acolo pentru a te întreține. Mai rău, părinții tăi se așteaptă ca tu să îi întreții cumva în mod magic la bătrânețe. Ei te trimit în lume cu abilități de viață mai proaste decât cele mai proaste și se așteaptă ca tu să-i întreții.

40. Dacă sunteți cel mai mare, o nevoie extremă de a vă ajuta și de a vă „salva” frații mai mici, chiar și în detrimentul propriei sănătăți mintale.

41. Să nu știi o mulțime de lucruri care sunt „de bun simț” și să nu-ți dai seama până nu devii tu însuți adult.


42. Atunci când spui o poveste pe care o crezi amuzantă din copilărie, doar pentru ca cineva să se întoarcă și să-ți spună: „Nu este normal”.

Dacă ai crescut într-o familie foarte disfuncțională, atunci nu numai că norma ta este stabilită la un nivel foarte încurcat, dar lucruri care ar fi oribile pentru alții ar putea fi amuzante pentru tine din cauza nivelului la care a fost stabilită norma ta. Exemple de acest lucru pot include „povești amuzante” care, de fapt, prezentau multă violență sau neglijență.

43. Nu poți să-ți respecți limitele.

44. Părinți care se sprijină mai mult pe tine în momentele dificile când ar trebui să fie 100% invers.

45. Auto-vătămare, cum ar fi tăierea.

46. Inconfortabil pasionat de chestii Disney până la o vârstă înaintată. Am observat că mulți dintre fanii înrăiți ai Disney CA ADULȚI (mă refer la cei care cumpără farfurii, căni, figurine, borcane de prăjituri, personaje de pluș etc.) au avut adesea părinți sau experiențe proaste în copilărie. Probabil că încearcă să se agațe de un sentiment de copil care încă mai există în ei. Nu știu.

Nu este nimic rău în a fi pasionat de Disney, dar, la un moment dat, trebuie să mă întreb ce anume s-a întâmplat în casa ta când erai copil.

47. Îi suni pentru un sfat și ei îți dau literalmente cel mai prost sfat din toate timpurile. Așa că ai făcut exact opusul, haha!

48. Știam cum să deschid o bere și să o torn cu un minim de spumă pentru mama mea în timp ce ea conducea.

49. Mereu țipând. Mereu furioși. Niciodată nu au arătat afecțiune fizică. Complet desincronizați de viața copiilor lor.

50. Mi-au spus că data greșită era ziua mea de naștere. Nu am aflat decât la a 16-a mea aniversare, când m-am dus să-mi iau permisul de conducere. Nu s-au deranjat să o corecteze, foarte drăguț din partea lor.

Sursa: https://www.boredpanda.com/

Comentarii

POSTĂRI ALEATORII

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.

CONTACT

Nume

E-mail *

Mesaj *