Iată adevăratul motiv pentru care trebuie să-ți scoți laptopul în aeroporturi

Oricine a călătorit cu avionul în ultimii zece ani știe cât de stresante pot fi aeroporturile.

Nu ați plecat de acasă atât de devreme pe cât ar fi trebuit. În graba nebună de a ajunge la poarta de îmbarcare, controlul de securitate pare să încetinească totul. Și, ca să adaugi și mai multă jignire, te întâlnești cu cererea pretențioasă: "Vă rugăm să scoateți laptopurile din genți".

Dar ce legătură are laptopul dumneavoastră cu securitatea?

Ziua care a schimbat pentru totdeauna transportul aerian

Securitatea aeroporturilor s-a schimbat dramatic după atacurile teroriste din SUA din 11 septembrie 2001. Înainte de 11 septembrie 2001, puteai să treci de controlul de securitate cu un bagaj de mână plin cu tot ceea ce ți-ar fi putut fi necesar pentru vacanță, inclusiv un cuțit cu o lamă de 10 cm. Într-adevăr, așa și-au adus armele la bord atacatorii de la 11 septembrie 2001.

După 11 septembrie 2001, procesele de control din întreaga lume s-au schimbat peste noapte. În SUA, contractanții privați de securitate plătiți cu un salariu minim au fost înlocuiți cu un program federalizat, cu personal de securitate foarte bine pregătit. Tot ceea ce putea fi considerat o armă a fost confiscat.

În întreaga lume, călătorii au fost brusc obligați să se descalțe, să își scoată pantofii, centurile și hainele de exterior și să își scoată telefoanele, laptopurile, lichidele și orice altceva care ar putea fi folosit ca parte a unui dispozitiv exploziv improvizat.

Acest lucru a durat mai mulți ani. În cele din urmă, au fost dezvoltate metode de control mai avansate pentru a identifica în mod eficient anumite amenințări. Astăzi, unele țări nu mai cer să vă scoateți pantofii atunci când treceți prin punctul de securitate.

Atunci, de ce trebuie să vă scoateți totuși laptopul?

Scanerele de aeroport au evoluat mult

Aparatul prin care trec bagajele și dispozitivele dumneavoastră este un aparat cu raze X.

Principalul motiv pentru care trebuie să vă scoateți laptopul din geantă este acela că bateria și alte componente mecanice sunt prea dense pentru ca razele X să pătrundă eficient - mai ales dacă sistemul de scanare este vechi. Același lucru este valabil și pentru cablurile de alimentare și alte dispozitive, cum ar fi tabletele și aparatele foto.

Cu aceste articole în geantă, agenții de securitate nu pot folosi imaginea scanată pentru a determina dacă există un risc. Ei vor trebui să marcheze geanta pentru o percheziție fizică, ceea ce încetinește totul. Este mai ușor dacă toate dispozitivele sunt scoase de la început.

De asemenea, un laptop în interiorul unei genți poate ascunde de la vedere alte obiecte care pot fi periculoase. Scanarea separată a acestuia dezvăluie componentele sale interne pe ecran. În unele cazuri, vi se poate cere să îl porniți pentru a dovedi că este un computer funcțional.

Cu ajutorul tehnologiei mai noi de scanare cu vizualizare multiplă, agenții de securitate pot vedea geanta din mai multe unghiuri pentru a discerne dacă ceva este ascuns sau dacă este făcut să pară altceva. De exemplu, oamenii au încercat să amestece părți de arme cu alte componente în încercarea de a trece de controlul bagajelor înregistrate.

Unele aeroporturi au modernizat sistemul la scanare 3D, care le permite călătorilor să treacă cu bagajele prin punctul de control de securitate fără a fi nevoiți să își scoată laptopurile. Dacă nu vi se cere să vă scoateți laptopul, este probabil pentru că se folosește unul dintre aceste sisteme mai scumpe.

Cu toate acestea, îmbunătățirea tehnologiei nu va elimina întârzierile cauzate de controalele din aeroporturi. În cele din urmă, motivul pentru care acestea reprezintă un punct de blocaj major este viteza cu care personalul scanează imaginile (care dictează viteza benzii transportoare).

Dacă nu găsim o modalitate de a automatiza întregul proces și de a-l desfășura cu o minimă supraveghere umană, vă puteți aștepta la întârzieri.

Cum rămâne cu scanerele corporale?

Dar bagajele nu sunt singurele lucruri care sunt scanate la controlul de securitate al aeroportului. Și tu ești scanat!

Cadrul înalt prin care treceți este un detector de metale. Scopul său este de a descoperi orice arme sau alte obiecte ilegale care ar putea fi ascunse sub hainele dumneavoastră. Detectoarele de metale din aeroporturi folosesc radiații neionizante, ceea ce înseamnă că nu emit raze X.

Pe de altă parte, scanerele corporale mai mari sunt un tip de aparat cu raze X. Acestea pot fi active sau pasive, sau o combinație a celor două.

Scanerele pasive detectează pur și simplu radiațiile naturale emise de corpul dumneavoastră și orice obiecte care ar putea fi ascunse. Scanerele active emit radiații de joasă energie pentru a crea o scanare a corpului dumneavoastră, care poate fi apoi analizată.

Tipul de mașinărie prin care treceți va depinde de locul din lume în care vă aflați. De exemplu, un tip de scaner corporal activ, care emite raze X în ceea ce se numește "tehnologie de retrodifuzare", este utilizat pe scară largă în SUA, dar este interzis în Australia și în Uniunea Europeană, unde se poate utiliza doar tehnologia neionizantă.

Un alt tip de scaner emite unde milimetrice de energie mai mică, în loc de raze X, pentru a obține imaginea pasagerului. Frecvențele undelor milimetrice sunt considerate radiații neionizante.

Inteligența artificială în aeroporturile noastre

Inteligența artificială pare să fie peste tot în jurul nostru în ultima vreme, iar aeroporturile noastre nu fac excepție. Progresele înregistrate în sistemele de inteligență artificială sunt menite să transforme viitorul securității aeroportuare.

Deocamdată, examinatorii umani sunt nevoiți să identifice potențialele amenințări în imaginile scanate. Totuși, ce s-ar întâmpla dacă o inteligență artificială avansată ar fi antrenată să facă acest lucru folosind o bază de date de imagini? Aceasta ar face acest lucru într-o fracțiune de timp.

Unele aeroporturi folosesc deja scanere avansate de tomografie computerizată (CT) pentru a produce imagini 3D de înaltă definiție. În viitor, această tehnologie ar putea fi îmbunătățită în continuare de AI pentru a detecta amenințările într-un ritm mult mai rapid.

Ipotetic vorbind, scanările CT ar putea fi utilizate atât pentru oameni, cât și pentru bagajele acestora. Acest lucru ar putea permite călătorilor să treacă printr-un scaner corporal în timp ce își transportă bagajele? Posibil.

Până atunci, ar trebui probabil să faceți tot posibilul să plecați de acasă la timp.The Conversation

Doug Drury, profesor/șef al departamentului de aviație, CQUniversity Australia

Acest articol este republicat din The Conversation sub o licență Creative Commons. Citiți articolul original.

Comentarii

POSTĂRI ALEATORII

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.

CONTACT

Nume

E-mail *

Mesaj *