Rețete culinare - Hrana vie în 238 rețete (eBook)

-->

BUCĂTĂRIA FĂRĂ FOC
Elena Niță Ibrian

«Hrana naturală, crudă, întinerește, regenerează țesuturile și hrănește bucuria de a trăi. Eu am avut o viața foarte grea. Și din toate supărările și bolile, m-a salvat mâncarea crudă. Dacă mănânci hrană crudă, nu te simți îmbuibat, ești ușor și sprinten. Mama mea a murit în război și a trebuit să-i cresc pe toți cei opt frați mai mici. I-am ținut în școli și m-am îngrijit de ei până s-au dus la casele lor. Pentru asta am lucrat la războiul de țesut, am cusut și am făcut fel de fel de lucrușoare, pe care le-am vândut. N-am avut casă prea bună cu bărbatul meu, dar am răbdat, pentru că erau frații ăștia mai mici și n-aveam unde să mă duc cu ei. Am trecut prin multe, dar tot timpul munca m-a întărit. Am lăsat la o parte supărările și am stăruit să cercetez cât mai mult plantele. Alungam oboseala și lucram până noaptea târziu. Cred că cel mai mare dușman al meu e timpul. Pare că se scurtează cumva. Nu-mi mai ajunge pentru câte aș vrea să mai fac. Îmi place să fac numai bine în jurul meu, să ajut pe oricine are nevoie. Dacă-ți petreci viața tot adunând și scăzând, dacă-ți mănânci timpul calculându-ți arginții, ești cel mai sărac om, ești cel mai năpăstuit suflet. Sărăcia sufletească, grija și obsesia agoniselii nu fac inima curată și nici nu aduc liniște. Este o vorbă care zice să lași fiecărei zile grijile ei, să nu te agiți plănuind prea multe, să nu faci socoteli pe care nu le poți împlini. Dumnezeu are grijă de toți și de toate creaturile Lui. El singur ține cântarul și dă fiecăruia după cum a trăit. Mie nu mi-e frică de moarte, pentru că mă simt împlinită cu tot ceea ce am făcut. Sicriul cumpărat acum 60 de ani e încă în pod. Mă așteaptă. Știu că nu acela este sfârșitul. Știu că viața asta nu se rupe odată cu moartea. Ceva trece și dincolo. Și cred că dacă voi ajunge acolo, tot cu plantele am să mă ocup, că și pe acolo trebuie să fie flori și ierburi.»
Elena Niță Ibrian, în interviul acordat revistei Formula As

Această culegere de rețete se adresează celor care vor să trăiască fără boli, medicamente şi zile grele de spitalizare. Autoarea este o cunoscută naturistă din Piatra Neamţ - Elena Niţă Ibrian - care acum câteva decenii s-a salvat de un cancer care o adusese în pragul ultimei faze. Medicamentul salvator a fost hrana vie, alcătuită din sucuri de legume şi fructe, aflate la îndemâna oricui. Capitolul SUCURI din această lucrare cuprinde indicaţii terapeutice pentru toate afecţiunile frecvente astăzi în „lumea civilizată”. Simpla parcurgere a reţetelor de la acest capitol este suficientă pentru cine doreşte să urmeze o cură care să-l vindece de ceea ce suferă. Selecţia făcută de autoare este judicios întocmită, astfel încât să poată mulţumi atât pe cei care vor să treacă treptat la hrana vie, cât şi pe cei care vor să-şi satisfacă plăcerea de a găti şi a mânca un meniu complet şi variat, fără a simţi lipsa bucătăriei tradiţionale.

-->

Comentarii

POSTĂRI ALEATORII

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.

CONTACT

Nume

E-mail *

Mesaj *