-->
FASCINANTA LUME A TRACO-GETO-DACILOR
– DEZVĂLUIRI –
Află ceea ce
oamenii sistemului n-ar vrea să știi niciodată despre strămoșii tăi!
Istoria
oficială a României vorbește foarte puțin despre traco-geto-daci și-i lasă
impresia românului de rând nu numai că traco-geto-dacii nu au însemnat prea
mult pentru istoria antică, dar și că neamul lor a dispărut odată cu cucerirea
Daciei. Realitatea este însă cu totul diferită, iar sursele istorice și
dovezile materiale la care avem acces astăzi demontează minciuna pe care
istoria oficială o servește încă românilor. În contradicție flagrantă cu
imaginea traco-geto-dacului barbar, primitiv, pe care unii istorici români cu
suflete alogene se chinuie să ne-o inoculeze, mari istorici și filozofi ai
antichității ne prezintă o viziune fascinantă a lumii geto-dacilor.
Astfel, în „Legile morale și
politice“ transmise de filozoful grec Pitagora (n. cca. 580 î.Hr. - d. cca. 495
î.Hr.) se fac zece referiri la valorile superioare ale geților. Iată ce spune
Pitagora în „Legea 1143”: Călătorește la geți, nu ca să le dai legi, ci ca
să tragi învățăminte de la ei. La geți câmpurile sunt fără margini, toate
pământurile sunt comune. Și dintre toate popoarele sunt cei mai înțelepți,
spune Homer.
Un alt filozof al Greciei antice,
Platon (n. cca. 427 î.Hr. - d. cca. 347 î.Hr. ), elev al lui Socrate și
profesor al lui Aristotel, consemnează în dialogul „Carmides” o discuție între
Socrate și Carmides, unde Socrate povestește ce l-a învățat un medic trac
atunci când a fost la oaste. Iată, în consemnarea lui Platon, ce îi spune
medicul trac lui Socrate: Zamolxis, regele nostru, care este un Zeu, ne
spune că după cum nu trebuie a încerca să îngrijim ochii fără să ținem seama de
cap, nici capul nu poate fi îngrijit neținându-se seama de corp. Tot astfel,
trebuie să-i dăm îngrijire trupului dimpreună cu sufletul, și iată pentru ce
medicii greci nu se pricep la cele mai multe boli – pentru că ei nu cunosc
întregul pe care îl au de îngrijit. Dacă acest întreg este bolnav, partea nu
poate fi sănătoasă căci, zicea medicul, toate lucrurile bune și rele pentru
corp și pentru om, în întregul său, vin de la suflet și de acolo curg ca
dintr-un izvor, ca de la cap la ochi. Trebuie deci, mai ales și în primul rând,
să tămăduim izvorul răului pentru ca să se poată bucura de sănătate capul și
tot restul trupului. Prietene, zicea el, sufletul se vindecă cu descântece.
Aceste descântece sunt vorbele frumoase care fac să se nască în suflete
înțelepciunea.
Este uluitoare această viziune
superioară asupra medicinii transmisă peste milenii de un medic trac de acum
2.400 de ani, prin intermediul vocii unui mare filozof antic. Această
perspectivă holistică este redescoperită abia astăzi de medicina modernă...
Ca o completare a spuselor de mai
sus, istoricul romanizat Iordanes (secolul VI d.H.), în lucrarea „Getica”,
vorbește despre geto-daci, la aproape 1.000 de ani distanță, în aceeași termeni
apreciativi: … (Deceneu) i-a instruit în aproape toate ramurile filosofiei,
căci el era în aceasta un maestru priceput. El i-a învăţat morala (…), i-a
instruit în ştiinţele fizicii (…), i-a învăţat logica, făcându-i cu mintea
superiori celorlalte popoare (…). Ce mare plăcere ca nişte oameni viteji să se
îndeletnicească cu doctrinele filozofice, când mai aveau puţin răgaz de războaie.
Puteai să-l vezi pe unul cercetând poezia cerului, pe altul proprietăţile
ierburilor şi ale arbuştilor, pe acesta studiind creşterea şi scăderea lunii,
pe celălalt observând eclipsele soarelui şi cum, prin rotaţia cerului, soarele
vrând să atingă regiunea orientală, este dus înapoi spre regiunea occidentală…
Fără îndoială că teoria „barbarismului”
strămoșilor noștri reali este greu să fie menținută în picioare dacă avem în
vedere aceste izvoare istorice.
Vorbind despre cel mai mare rege
geto-dac, Burebista (care a domnit între anii 82 și 44 î.H.), istoricul grec
Strabon (n. 63 sau 60 î.Hr. - d. 21 sau
26 d.Hr.) spune în lucrarea sa, Geografia: Ajungând în fruntea neamului său
care era istovit de războaie dese, getul Burebista l-a înălțat atât de sus prin
exerciții, abținere de la vin și ascultare față de porunci încât, în câțiva
ani, a făurit un stat puternic și a supus geților cea mai mare parte din
populațiile vecine. Ba încă, a ajuns să fie temut și de romani. Căci trecând
plin de îndrăzneală Dunărea și jefuind Tracia până în Macedonia și Iliria, a
pustiit pe celții care erau amestecați cu tracii și cu ilirii și a nimicit pe
de-a-ntregul pe boii aflați sub conducerea lui Kritasiros și pe tauriști. Spre
a putea ține sub ascultare poporul, el și-a luat ca ajutor pe Deceneu, care
rătăcise multă vreme prin Egipt, învățând acolo unele semne de prorocire,
mulțumită cărora spunea că tălmăcește voința zeilor. Ba încă de un timp fusese
socotit și zeu, așa cum am arătat când am vorbit despre Zamolxis.
Regatul lui Burebista, care,
potrivit surselor istorice, poate fi apreciat la de cel puțin 5
ori teritoriul actual al României, întins atât la sud cât și la nord de Dunăre,
ajunsese atât de puternic încât regele său a devenit chiar un arbitru în
conflictul dintre Cezar și Pompei. Cu o armată evaluată de istoricul Iordanes
la aproximativ 200.000 de oameni, Burebista era
o amenințare pentru Cezar și Imperiul Roman și doar faptul că cei doi mari
lideri au fost asasinați în același an, 44 î.H., a făcut să se evite o
confruntare de proporții uriașe. Dacia lui Burebista era capabilă să învingă
Imperiul Roman. O confruntare între cele două forțe militare ar fi făcut ca
istoria Europei să fie astăzi cu totul alta.
Forța militară și determinarea
geto-dacilor a continuat să atragă atenția lumii și în secolul următor. Dio
Chrysostom (cca. 40 - cca 120) orator grec, scriitor, filozof și istoric al
Imperiului Roman povestește într-unul dintre „Discursurile” sale despre o
călătorie făcută în ținuturile geto-dacilor: Se întâmplă că am făcut acum o
călătorie lungă, drept la Istru şi în ţara geţilor am ajuns la nişte oameni
întreprinzători, care nu aveau răgazul să asculte cuvântări, ci erau agitaţi şi
tulburaţi. Acolo, la ei, puteai să vezi peste tot săbii, platoşe, lănci, toate
locurile fiind pline de cai, arme şi oameni înarmaţi. Veneam să văd oameni
luptând, unii pentru stăpânire şi putere, iar alţii pentru libertate şi pace.
Tot el mai spune că: Geţii sunt mai
înţelepţi decât aproape toţi barbarii şi mai asemenea grecilor.
Până la urmă, confruntările dintre
geto-daci și Imperiul Roman aveau să înceapă. Înainte însă de cucerirea unei
părți din Dacia, în anul 106, Imperiul Roman avea să suporte una dintre cele
mai mari umilințe. Pentru prima dată în istoria sa, Imperiul avea să plătească
tribut dacilor pentru pacea de 12 ani îngăduită de aceștia, după cele două
războaie de la Tapae din anii 87 și 88. Referindu-se la această situație,
Sfântul Isidor de Sevilla (560-636), unul dintre părinții apuseni ai Bisericii
și un savant al vremii lui, spunea: Roma însăşi, învingătoarea tuturor
popoarelor, a trebuit să slujească supusă şi să primească jugul triumfului
getic. Această situație umilitoare pentru romani a fost unul dintre
factorii care l-au determinat pe Traian să înceapă expedițiile împotriva
dacilor, după cum consemnează istoricul roman Dio Cassius (n. 155 sau 163/164 –
d. după 229) în Istoria romană LXVII:
După o ședere de câtva timp la Roma (Traian) el întreprinde o expediție
contra dacilor. Gândindu-se la faptele acestora, era mâhnit din cauza tributului pe care romanii trebuiau să-l
plătească în fiecare an, și văzând cum puterea și îngâmfarea dacilor
sporesc necontenit.
Nici Eminescu nu a fost străin de
acest episod uimitor al istoriei strămoșilor noștri. Marele nostru poet și
publicist, pe care îl putem considera fără nicio reținere ca fiind unul dintre
precursorii disciplinei dacologice, spunea cu emoția lui specifică: Era un
popor brav acela care a impus tribut superbei Împărătese de marmură a lumii,
Roma. Era un popor nobil acela a cărui cădere te împle de lacrimi, iar nu de
dispreț și a fi descendentul unui popor de eroi, plin de noblețe, de amor de
patrie și libertate, a fi descendentul unui asemenea popor n-a fost și nu va fi
rușine niciodată.
Din păcate, unii dintre istoricii și
arheologii ultimei jumătăți de secol, oameni tributari politicii bolșevice de
distrugere a identității poporului român, “se dau” rușinați de adevărații
noștri strămoși, invocând diverse surse care ar trebui să ne convingă de
primitivismul acestora, ignorând, în același timp, sistematic și cu bună
știință, sursele istorice demne de încredere care susțin exact contrariul.
Ce credeți, dragi cititori, veți
găsi oare vreuna dintre referințele istorice prezentate în acest capitol în
manualele de istorie din învățământul preuniversitar sau din cel universitar?
Și dacă nu, putem să-i considerăm loiali României și poporului român pe autorii
acestor manuale, în condițiile în care ignoră sursele istorice care îi pun
într-o lumină favorabilă pe strămoșii noștri? Iată două întrebări la al căror
răspuns ar trebui să medităm!
Extras din cartea „Spiritul dacic renaște” de Daniel Roxin
-->
Cum s-ar putea ajunge la un adevar mai adevarat al istoriei din timpurile dacilor pina in zilele noastre?
RăspundețiȘtergereIn orice caz cautind adevarul as face o presupunere ca ponegrirea poporului dac s-a inceput dupa caderea Daciei de popoarele vicine care ii invidiau si cu timpul iata ce avem, nu cunoastem si daca vrem nu stim de unde sa cunoastem...
Personal consider ca persoanele care poseda mai multe informatii vicine de adevar, ar trebui sa se uneasca ca sa pornim un val de lumina si cunostinta intre oameni.