UNGARIA MARE NU A EXISTAT
Prof.univ.dr. ION COJA
preşedintele Uniunii Vatra Românească –
Filiala Bucureşti
şi al Ligii pentru combaterea antiromânismului
(LICAR)
Da, istoric așa este! Este
scornită de mințile înfierbântate care confundă realitatea cu visurile deșarte
de mărire! Ungaria așa-zis Mare a fost un artificiu administrativ, o găselniță
birocratică a unui funcționar oarecare, numit Buest, decizie luată în 1867, de
azi pe mâine, într-un birou, în urma unor intrigi și aranjamente de culise.
Ungaria așa-zis Mare nu a fost o realitate istorică, împlinită printr-un
eveniment de anvergură. Nici vorbă să se compare cu procesul prin care s-a
ajuns la constituirea României Mari, proces care are la temelie jertfa a sute
de mii de români!
Prin jertfă se consolidează
tot ce este trainic în istorie. Unde a fost jertfa ungurească la 1867? Unde a
fost jertfa ungurească atunci când, după un veac și jumătate de ocupație
turcească totală, Budapesta este eliberată de armatele imperiale austriece? Să
le aducem aminte celor care calomniază România cu atâta pasiune faptul rușinos,
penibil, jenant, de care ne-am ferit să facem caz, că în armata care i-a
alungat pe otomani din Budapesta și din Ungaria n-a existat niciun combatant ungur!
Repet: când turcii, care transformaseră Ungaria în pașalîc, au fost alungați de
armatele unei puteri europene, în acea armată n-a fost niciun ungur care să fi
ridicat sabia pentru gloria, libertatea sau demnitatea maghiară! Nici unul! La
fel cum în cele aproape două secole de ocupație musulmană nu s-a înregistrat
niciun moment de rezistență, de opoziție ungurească.
Nota bene: principatul
medieval ungar, creație a Bisericii Catolice, nu a avut o omogenitate etnică
comparabilă cu a principatelor românești, între care includ și Transilvania. Nu
întâmplător pe regii Ungariei de origine maghiară îi numeri pe degete într-o jumătate
de mileniu! Asta până la Mohaci, în 1527, când statul ungar dispare. Dispare
Ungaria, dar nu și Transilvania, care continuă să existe! De ce nu dispare și principatul
Transilvania odată cu Ungaria, la 1527? Simplu: pentru toată lumea, pentru
toate cancelariile din acea vreme, Ungaria și Transilvania erau lucruri
diferite, entități complet separate, care nu puteau fi gândite împreună! Dimpotrivă,
în linii mari, Transilvania se afla în aceeași situație cu Moldova și Țara
Românească, fiind toate trei părtașe în mod firesc la aceeași istorie, la același
model de organizare politică.
Insistența cu care ne atacă
detractorii maghiari ne obligă la gestul cel mai firesc: comparația între cel
calomniat și calomniator! Foarte ușor și la îndemâna oricui este să constate că
oportunismul și lipsa de demnitate este mult mai prezentă la liderii maghiari decât
la cei care ne-au condus și reprezentat pe noi! S-o spunem pe șleau și pe înțelesul
omului de rând: momentele în care să-ți fie rușine de tine că ești maghiar sunt
mult mai numeroase și mai jenante decât cele care i-ar îndreptăți cât de cât pe
români să trăiască acest sentiment dureros... Nu intrăm acum în detalii, dar
acestea trebuie adunate de istoricii specialiști și puse pe tapet, căci numai așa
vom închide gura celor care și-au făcut o meserie din a calomnia tot ce este
românesc!
Ținem totuși să punem o întrebare
pentru bravii noștri detractori maghiari, mai activi ca de obicei în preajma
zilei de 1 Decembrie: Câți sunt românii care au făcut istorie pentru Budapesta,
și câți sunt maghiarii care au marcat istoria pentru români? Câți sunt românii
al căror nume a fost maghiarizat și se fălesc azi cu ei toți maghiarii, și câți
sunt maghiarii cu nume românizat? Să mi se ierte simplicitatea demersului pe
care-l propun! Dar nu avem încotro și trebuie să ne coborâm la nivelul cerebral
al celor care ne agresează, agasanți și insistenți cu orice ocazie! Să vorbim așadar
pe înțelesul minții lor, împuținată de ură și năluciri deșarte!
Avem nevoie, zic, de aceste
două liste, riguros alcătuite, ca să le facem publice și să tranșăm odată și pentru
totdeauna disputa artificială, nefirească, la care suntem obligați să
participam, oricât de neserioasă ni se pare nouă, românilor. Pentru cei ce vor
face această operațiune de listare a românilor care împodobesc Panteonul
unguresc, le recomandăm să verifice situația din satul Buia, unde s-au născut
cei doi mari matematicieni Farkas și Janos Bolyai. Am prieten un istoric din Sibiu,
care mi-a demonstrat că tatăl, Farkas din Buia, scris Bolyai, era român, că tot
satul Buia era românesc pe la 1800, iar numele de botez Farkas, adică Lupu,
este un binecunoscut nume de botez tipic românesc, larg răspândit la românii
din Ardeal, din Maramureș! Din păcate, acel coleg se teme pentru persoana lui
și pentru familie să-și susțină adevărul... Să-l ajutăm noi, dacă nu pe domnul
istoric, atunci măcar pe domnul Adevăr să iasă în lume teafăr, întreg, nemăsluit!
Același exercițiu n-ar strica
să-l facem și cu ceilalți vecini, întrebându-ne câți ucraineni, ruși, bulgari, sârbi
sau greci au scris pagini de istorie românească și câți români i-au fericit pe
vecinii noștri și ar merita un cuvânt de recunoștință din partea acestora... Ar
merita ca în toate aceste țări, în Grecia, în Bulgaria, în Serbia, în Ucraina,
în Ungaria, să înceteze prigoana împotriva celor ce simt românește și se
consideră români! Oare cât vom mai tolera persecutarea și marginalizarea românilor
fără a face auzit măcar protestul nostru, al românilor din România, care nu
riscăm nimic demascând nerușinarea guvernanților noștri, surzi la suferința românilor
din țările vecine?
Acelor unguri care nu mai
ostenesc blamându-i pe români în toate felurile să le reamintim: la Trianon, în
1920, s-a decis crearea statului Ungaria! Budapesta nu mai fusese capitala unui
stat adevărat, suveran, încă din 1527, după dezastrul de la Mohaci. Abia după
400 de ani, la Trianon, a apărut din nou un stat ungar. De data asta, pentru prima
oara în istoria lor, ungurii erau majoritari în propria țară. Iar statul ungar
era, pentru prima oară, un stat național! Comunitatea internațională le-a făcut
ungurilor acest dar, iar ei, maghiarii, consideră că atunci, la Trianon, s-a
produs cel mai mare dezastru din istoria lor! Care e logica acestor
resentimente? Cum puteți deplânge la nesfârșit dispariția granițelor care aparțineau
altora, adică habsburgilor și nicidecum maghiarimii! Nu vă deranjează ridicolul
situației?
Până la Trianon, vreme de 400
de ani, ungurii au trăit sub guvernarea și administrarea altora, ba a turcilor,
ba a austriecilor. Abia după Trianon ungurii s-au trezit fără stăpân, liberi să
se guverneze cum vor! Și știți dumneavoastră, frați maghiari, care a fost prima
inițiativă a politicienilor dumneavoastră de atunci, a liderilor de la
Budapesta? Care a fost primul lor gând de auto-guvernare maghiară, suverană și independentă
pentru prima oară după 400 de ani? Nu știți, căci e tare jenant ce a decis, de
capul ei, clasa politică din Ungaria! A decis să trimită la București o delegație
de trei conți maghiari, care i-au propus regelui Ferdinand și lui Ionel Brătianu
ca Ungaria să se lipească la România, într-un stat dualist, după modelul
dualismului austro-ungar instituit în 1867! Nici mai mult, nici mai puțin!
Așadar, instituirea unui
dualism româno-ungar a fost proiectul politic cel mai dorit, speranța cea mare
a politicienilor maghiari. Lipsiți de exercițiul guvernării, al libertății, fruntașilor
unguri le-a fost teamă de riscurile la care te supune suveranitatea. S-au simțit
singuri, neajutorați, neasistați! Nu știau încotro s-o apuce! Cam la fel cum au
reacționat țiganii noștri când au fost eliberați din așa-zisa robie: s-au
trezit și ei dintr-odată neasistați și s-au întors pe capul boierului român, să
afle cu ce l-au supărat și să ceară să rămână mai departe sub pulpana lui. Unde
era disprețul politicienilor maghiari față de tot ce este românesc atunci când
au venit la București cu căciula în mână, cerșindu-ne întovărășirea? Unde era
dorul de libertate și neatârnare care anima, se zice, întreaga istorie a
cavalerilor maghiari? Prin ce impuneau românii în fața vecinilor maghiari? Prin
faptul evident că în această parte a Europei, a lumii, statul cel mai vechi și mai
stabil, cu o continuitate neîntreruptă de peste 600 de ani, era statul român.
În Europa nu găsești multe popoare vrednice de o asemenea performanță politică,
semn de cumințenie și înțelepciune atât la nivelul domnilor, cât și al omului
de rând. Nu întâmplător românii se numără și printre puținele popoare din
Europa care au fost în stare să elaboreze un cod juridic propriu, vestitul Jus Valachicum.
Da, oameni buni, așa s-au
petrecut lucrurile după Trianon! A fost un moment jenant pentru bieții unguri,
iar guvernanții și mai apoi istoricii români, ca niște veritabili domni, ca niște
adevărați boieri, ca niște buni vecini, ca niște oameni adevărați, s-au abținut
a mediatiza și comenta. Să facem caz, ori, ferit-a Sfântul, să facem haz! Căci
comentariul nu putea fi decât unul defavorabil ne-prietenilor noștri! Și poate
că așa ar trebui să procedăm și în continuare! Să facem uitate asemenea momente
de slăbiciune ale celuilalt! Din păcate, abnegația ungurească sistematică, instituționalizată,
de a lovi și calomnia tot ce este românesc, ne obligă să părăsim îndătinata noastră
atitudine de a-i lăsa pe neprieteni în plata Domnului. Bunătatea și bunul
nostru simț sunt considerate slăbiciune, prostie chiar! E timpul ca această
impertinență să capete răspunsul cuvenit, iar cei fără rușine să fie
obrăzniciți și puși cu nasul la perete, să nu și-l mai ridice așa de sus fără
niciun temei! Dacă nu se găsesc maghiarii de bun simț care să-i tragă de mânecă
pe conaționalii lor mai zănatici, să ne ocupăm noi, românii, de această trebușoară!
Și s-o facem de data asta temeinic!
Avem nevoie, așadar, de o
strategie bine pusă la punct, prin care să contracarăm eforturile sistematice
ale celor care, cu fel și fel de minciuni, ne calomniază și ne sabotează cu
orice ocazie! Noi nu avem nevoie de minciuni și calomnii ca să le răspundem.
Noi avem de partea noastră ADEVĂRUL și nu mai putem întârzia cu punerea în funcțiune
a acestei arme teribile! Numai detractorii noștri au motive să se teamă de adevăr!
Ceea ce înseamnă că îl avem de partea noastră și pe bunul Dumnezeu, care este,
în fapt, alt nume al adevărului. Numai că trebuie să avem grijă mare: Dumnezeu,
oricât ne-ar iubi, nu ne bagă și-n traistă... Ne-a iubit atunci, la Alba Iulia,
și a vegheat la opera care se finaliza în acea zi de neuitat. Dar acel final
fericit se împlinea prin fapte de vitejie și de dăruire apostolică a cărturarilor
noștri. Și datorită jertfei românești din acei ani teribili ai Marelui Război,
1 Decembrie s-a împlinit prin voia Domnului, dar nu ne-a picat din cer.
„Ungaria Mare -
nebunia ungurilor”
Emisiune TV cu col. (r) dr. Mircea Dogaru
Masacrele comise de unguri asupra românilor
Bine zis!
RăspundețiȘtergereDear Kinetoterapie Suceava, no no it wasn't said good, Mr Coja made such factual and evil-aimed mistakes and accusations not any university professor should do, a big shame!
ȘtergereYou can see a long answer and disproof of his allegations on his personal page, the same titled article. He made himself totally ridicoolus, by put a more stress pattern and insanity of fake Romanain urban legends about Hungary and Hungarians, although the fact can be confirmed by seconds everyone in the world. In a few words: Yes, Hungary existed, constinously, sometimes only Hungary fought against the Turks when all nations did nothing, even the Habsburgs who used us as barriers and supported the Turks to enweaken us, Coja's statement is the most horrible lie ever told. Hungary did not disapperaed in1526, but broke onto three parts, and Royal Hungary and the Eastern Hungarian Kingdom were also legal states, We also know Romanians were affected the less of the so-called "Magyarization" because of the cultural differences that was a voluntary option, Jews were affected the most. We decided to make a state in 1000 A.D, Regnum Marianum. Some Romanians has only one real enemy, their inferiority complex and lies, mostly to themselves. More details on Ion Coja's personal page. Scandal! Must read the answer and the debunk of Coja's illiteracy!