15 BMW-uri clasice care mai merită conduse și astăzi (și 5 care doar ard bani) + FOTO

Autoturismele BMW și-au demonstrat continuu valoarea atât pe circuitele de curse și pe șoselele din întreaga lume, cât și la condusul obișnuit de zi cu zi. Deși marca BMW vine în mod tradițional în minte ca fiind un automobil de lux, aceste vehicule sunt, de asemenea, mașini de condus construite special pentru acest scop. Sloganul lor, care susține că marca este „mașina de condus supremă”, este o afirmație adevărată atunci când vine vorba de mașinile lor consacrate.


Progresul modelelor BMW din ultimele trei decenii a dus la apariția mai multor vehicule semnificative. De la seria 8 la M3, există multe modele extrem de memorabile. Dar au existat, de asemenea, și câteva eșecuri ale mărcii. Cumpărătorii de mașini de lux sunt o gașcă deosebită, iar marca BMW a dat greș de mai multe ori. Ne-am uitat la câteva modele BMW clasice care merită să fie conduse și astăzi și apoi la câteva care pur și simplu nu merită greutatea lor în fier vechi.

20. BMW Z1


Lansat la sfârșitul anului 1989, BMW Z1 a fost un fel de punct de cotitură pentru BMW. Constructorul auto se îndrepta spre viitor cu un nou lot de modele. Z1 a luat coroana când a venit vorba de acestea. Din punct de vedere al designului, Z1 a fost un design avansat și altceva decât ceea ce compania încercase până atunci.

Performanțele modelului Z1 au fost fenomenale datorită designului unic al mașinii. Gândiți-vă la o Mazda Miata cu mult mai multă putere. Bineînțeles, au existat și rafinamentele obișnuite ale BMW, care au făcut ca Z1 să iasă în evidență. Era o mașină sport mai bună din toate punctele de vedere, ceea ce a atras cumpărătorii.

19. BMW E30 325iX


BMW Seria 3 a fost mult timp o parte puternică a portofoliului BMW. Designul compact al mașinii a făcut din ea un automobil de lux unic. Ampatamentul scurt și performanțele excelente în afara liniei de rulare au fost întotdeauna un semn distinctiv al mărcii. BMW E30 325iX a reprezentat o nouă direcție pentru BMW și a fost cimentat ca fiind unul dintre cele mai bune automobile din gama Seria 3.

Motorul S14 I4 de 2,3 litri este în continuare unul dintre cele mai bune motoare utilizate pe un model BMW. Cu o înclinație pentru manevrabilitatea pe șosea și performanțele în afara liniei de rulare, 325iX este, fără îndoială, un BMW clasic în cea mai bună formă. Cu un stil clasic de bolid și o reputație demnă de luat în seamă, există puține mașini ca 325iX.

18. BMW E30 M3


BMW M3 este una dintre cele mai populare mașini de entuziaști de pe șosea. Cu un design exterior remarcabil și o caroserie ușoară, nu e de mirare de ce. Modelul E30 M3 este probabil cel mai notabil din linia M3. Automobilul era ușor, avea o mulțime de caracteristici de lux și a venit la un preț rezonabil.

Seria 3 este, de multe ori, prima imagine a cumpărătorului de automobile în ceea ce privește moștenirea BMW. Odată cu designul captivant al modelului E30 M3, consumatorii au fost impresionați. În ceea ce privește o mașină clasică, E30 M3 este cât se poate de captivant. Cu o piață în creștere pentru modelele BMW de epocă, E30 M3 merită cu siguranță să fie condus astăzi.

17. BMW E28 M5


BMW M5 există încă din 1984, iar mașina este încă un succes masiv. Combinația dintre o caroserie mai mare și mai multă putere a făcut din M5 un succes fulminant. În comparație cu M3, modelele M5 au propriile personalități unice. Nu există nimic de prisos la această mașină, iar modelul E28 este unul dintre cele mai bune.

Ceea ce este unic la E28 M5 este faptul că există o rețea masivă de entuziaști în spatele acestuia. Acest lucru înseamnă că găsirea de piese și reparații nu este niciodată la mai mult de un clic distanță. În plus, modelul E28 este o platformă de încredere recunoscută. Această întreținere de nivel scăzut este cheia frumuseții și ingineriei lui E28 M5.

16. BMW E12 M35i


Datând din 1972, modelul E12 este probabil cea mai istorică linie BMW. Automobilul a fost unul dintre cele mai luxoase și elegante într-o perioadă în care BMW-urile încă evoluau. Totul la E12 a fost o mașină revoluționară, dar M35i a fost neobișnuit. Mașina a spart matrița în ceea ce privește designul.

Cu un motor M90 de 3,5 litri cu șase cilindri în linie, E12 M35i era interesant și distractiv de condus. Stilul acestei mașini amintea de o nouă generație de BMW-uri. Cu faruri divizate și un interior luxos, nu mai exista nimic asemănător. Sincer vorbind, M35i este distractiv de condus, chiar și astăzi.

15. BMW E24 635CSi


Seria 6 BMW a fost întotdeauna un punct nevralgic pentru marcă, fiind un fel de intermediar între liniile Seria 5 și Seria 7. Modelul original 635CSi a fost o mașină excelentă din toate punctele de vedere. Stilul a fost un punct central al Seriei 6 și un aspect pe care BMW a dorit să îl pună în valoare. Construirea reputației de a fi mașina de condus supremă nu a fost o sarcină ușoară.

Cumva, BMW a reușit să atragă cumpărătorii cu acest design excepțional. 635CSi a fost o mașină excelentă în toate sensurile cuvântului. Motorul M30B34 producea performanțe și accelerații amețitoare. Nu ți-ai fi imaginat că o mașină atât de veche precum E24 635CSi se poate conduce și azi.

14. BMW E32 750i


BMW E32 750i a reprezentat nașterea automobilului modern Seria 7 pe care îl avem astăzi. Un sedan de lux de dimensiuni mari a fost întotdeauna în cărți pentru BMW, iar E32 a consolidat această idee. E32 750i a fost un sedan de lux mai bun din toate punctele de vedere posibile. Acest sedan a însemnat, de asemenea, lansarea motorului V12 și a calităților executive care au venit cu aceste sedanuri mari.

Totul la E32 750i a fost impresionant, în general, sedanul a oferit rezultate în aproape toate privințele. Până în ziua de azi, E32 este încă unul dintre cele mai dorite modele BMW, de la stilul său până la modul în care a fost construit sedanul. Există pur și simplu un aer de calitate pe care nu îl mai vezi când vine vorba de E32 750i.

13. BMW E34 M5


Seria M5 a evoluat foarte mult de-a lungul anilor. Mașina avea tot ceea ce te-ai fi așteptat. Dar modelul E34, în special, a fost o evoluție a mărcii în multe privințe care sunt urmărite și astăzi. Mașina era mult mai arătoasă și avea multe caracteristici pe care nu le vedeai înainte.

De asemenea, E34 M5 a dat naștere și la M5 wagon, care a fost extrem de popular în rândul pasionaților. Există o comunitate atât de diversă în cadrul modelului E34, încât este o bucurie să deții unul. Mașina a fost printre cele mai bune vehicule care au purtat vreodată o insignă BMW și există motive întemeiate pentru asta.

12. BMW E38 750i


În anii '90, dacă îți doreai un sedan de lux atemporal cu toate dotările, aveai la dispoziție modelul E38 750i. Acesta a fost vârful sedanurilor de lux somptuoase, cu tot ce ți-ai putea imagina. E38 a fost, de asemenea, sinonim ca fiind ultima mașină în care a fost observat legendarul rapper Tupac Shakur. La propriu, E38 750i este o bucată de cultură pop și de istorie în moduri în care alte sedanuri de lux nu sunt.

Nici performanțele motorului V12 nu erau de neglijat... Iar dacă trebuia să comunicați, exista un telefon încorporat. Cu adevărat, BMW a făcut totul bine cu această generație a modelului 750i, motiv pentru care a rezistat până în 2002. Sunt puține mașini care pot rivaliza cu calitatea imensă a lui E38.

11. BMW E31 850CSi


Dacă există un model BMW care se apropie de statutul de legendă, acela este 850CSi. Cu greu veți găsi unul pe șosea în prezent, iar dacă îl găsiți, va costa destul de mult. Modelul E31 a fost o evoluție a mașinilor sport BMW. Dispunând de mai multă tehnologie decât orice alt BMW de pe șosea, mașina a fost o minunăție a design-ului.

Motorul V12 avea o putere uriașă de 375 de cai putere, iar interiorul era mult mai luxos. Din toate punctele de vedere imaginabile, 850CSi era o mașină mai bună. Designul și stilul erau, de asemenea, mult mai bune decât orice altceva pe care îl puteai găsi pe șosea la acea vreme. În multe privințe, 850CSi ar putea fi unul dintre cele mai bune mașini grand-tour fabricate vreodată.

10. BMW E39 540i Touring


Platforma E39 a dat naștere Seriei 5 moderne la care asistăm astăzi. Au existat multe progrese care au fost realizate cu această mașină. Stilul a fost unul dintre cele mai bune văzute vreodată pe un BMW. Nu aveai cum să greșești, iar modelul 540i Touring este încă unul dintre cele mai bune BMW-uri pe care le poți obține pentru banii pe care îi ai.

În echiparea wagon, veți avea parte de tot luxul de care aveți nevoie, alături de un spațiu interior foarte mare. BMW a fost întotdeauna o companie talentată când vine vorba de break-uri, iar calitatea strălucește pe E39. Modelul 540i Touring merită condus și astăzi, deoarece șoferii pur și simplu nu pot da greș cu el.

9. BMW E36/8 Z3M Coupe


Există puține mașini la fel de misterioase și emblematice precum E36/8 Z3M Coupe. Stilul nu semăna cu nimic altceva de pe șosea la acea vreme. A fost, de asemenea, o abatere de la filozofia obișnuită a BMW de a construi mașini. Z3M avea un design de hatchback și o caracteristică de conducere joasă la sol.

Acest lucru a creat o senzație de viteză pe care foarte puține mașini o pot egala. Chiar dacă BMW Z3M nu era cea mai puternică mașină sport de pe șosea, cu siguranță a oferit o senzație de plăcere la volan. Până în prezent, E36/8 Z3M Coupe se numără printre cele mai rare mașini de pe șosea. Dacă puteți găsi una, această mașină merită cu siguranță să o conduceți.

8. BMW E52 Z8


Aruncați o privire la această mașină și veți ști că este ceva special. La fel ca alte câteva BMW-uri de pe lista noastră, E52 Z8 nu seamănă cu nimic altceva de pe șosea. Mașina era, de asemenea, neobișnuită, motiv pentru care rareori vei vedea una în prezent. Stilul roadster a fost întotdeauna un punct forte pentru BMW, iar cele câteva roadstere ale companiei au fost distractiv de condus.

Frumusețea lui E52 Z8 este ceea ce îl face să iasă bine în evidență. Puține mașini au avut acest tip de stil chiar și până în ziua de azi. Raritatea și mistica mașinii fac din ea un deliciu de condus și de apreciat. Nu se poate nega faptul că E52 Z8 este cu siguranță o mașină care merită să fie condusă astăzi.

7. BMW E39 M5


E39 M5 a fost o combinație câștigătoare de stil și substanță, fiind un alt capitol revelator în lunga moștenire a modelului M5. Stilul a fost emblematic pentru BMW la începutul anilor 2000 și s-a dovedit omniprezent în general. Performanțele au fost, de asemenea, de top, cu putere provenită de la un motor V8 opțional.

Există puține sedanuri de această mărime și din acest segment care pot egala performanțele lui E39 M5. E39 s-a dovedit a fi un simbol în comunitatea BMW de nenumărate ori. De la designul atemporal până la cantitatea standard de caracteristici de lux, acest automobil este și astăzi un vehicul de condus excelent.

6. BMW X5 4.6is


BMW nu primește suficiente merite atunci când vine vorba de pionieratul segmentului SUV-urilor de lux. În special, segmentul SUV-urilor crossover a devenit extrem de popular astăzi. Această coroană îi revine modelului original BMW X5. SUV-ul nu are un număr enorm de adepți în zilele noastre, dar pentru prețul și performanțele sale, nu ai cum să dai greș.

Modelul 4.6is a fost un model deosebit de puternic și există, de asemenea, o versiune specializată M a modelului X5. BMW X5 nu ar trebui să fie minimalizat în ceea ce privește contribuția sa la industria auto. Puteți găsi în continuare un X5 curat, care vă va oferi plăcerea de a-l conduce, având în vedere prețul său. Am abordat mai multe BMW-uri clasice care merită neapărat să fie conduse și astăzi. Acum, însă, vom trece la cinci BMW-uri care pur și simplu ard bani, și nu puțini...

5. BMW E65


BMW E65 este considerat unul dintre cele mai proaste BMW-uri fabricate vreodată. Nu din cauza lipsei de putere, deoarece mașina se conduce bine atunci când se află încă pe șosea. Dar problema cu E65 este că rareori, dacă nu chiar niciodată, ai putea să îl ții pe drum. Supranumit unul dintre vehiculele cu cele mai multe reparații din toate timpurile, E65 a fost un coșmar mecanic.

Multe dintre aceste probleme au avut legătură cu componentele electrice ale mașinii. Această generație a Seriei 7 a fost revoluționară din punct de vedere tehnologic și al designului. Cu toate acestea, modelul a fost deficitar și în multe aspecte. Conducerea unui E65 folosit este aproape sigur un coșmar costisitor și un coșmar pe care șoferii ar trebui să-l evite.

4. BMW X3 din 2011


BMW X5 a fost un succes revoluționar pentru companie, fiind primul model SUV. Când a venit momentul să introducă o ofertă mai mică, rezultatul nu a fost la fel de plăcut. X3 este, de departe, unul dintre cele mai nesigure modele BMW fabricate vreodată. Proporțiile SUV-ului erau mult mai mici decât cele ale modelului X5, dar prețul era chiar lângă acesta.

Consumatorii care erau în căutarea unui SUV de lux aveau de ales între o mulțime de concurenți. X3 nu era chiar la înălțimea așteptărilor în ceea ce privește un model SUV potrivit. Cu toate neajunsurile electrice și problemele de fiabilitate, nu a fost pe măsură. Când vine vorba de un model de SUV derutant, X3 a fost chiar acolo sus, printre cele mai proaste.

3. BMW M1


M1, primul Supercar BMW, a fost un amestec surprinzător de design de înaltă tehnologie combinat cu o lipsă de inginerie. M1 a fost, probabil, unul dintre cele mai nesigure modele BMW fabricate vreodată. Având în vedere cât de mare a fost prețul inițial, nici acesta nu este neapărat un lucru bun.

BMW a vrut să creeze o mașină sport revoluționară, dar rezultatul final a fost orice altceva. Există multe mașini sport notabile în istoria BMW, dar M1 ar putea fi cea mai proastă. Cu lipsa de fiabilitate și prețul ridicat, mașina a fost tot ceea ce nu vrei de la ea.

2. BMW Z4 Roadster


Un alt produs al anilor 2000, roadsterul Z4, a fost următoarea generație a modelului Z3. Problema este că, la fel ca majoritatea BMW-urilor din această epocă, Z4 a avut mai multe probleme electrice. Aceste probleme electrice pot costa mii de euro pentru a fi reparate. Cei mai mulți consumatori nu erau dispuși să meargă atât de departe prin posesia lui Z4 și, prin urmare, mașina are o valoare de revânzare mediocră.

Performanțele roadsterului Z4 nu au fost nici ele atât de impresionante, mai ales în contextul concurenței. Un alt dezavantaj al lui Z4 a fost stilul fad pe care îl avea mașina, lucru valabil pentru majoritatea BMW-urilor din această epocă. Per total, Z4 a fost o pată neagră în gama roadsterelor BMW, altfel solide.

1. BMW E46


Începutul noului mileniu a fost un moment important pentru BMW. Constructorul auto se îndrepta spre viitor, iar noile sale modele de automobile trebuiau, evident, să urmeze acest drum. Noul Seria 3 E46 era o mașină ciudată din aproape toate punctele de vedere. Stilul era nou și modern și existau multe dotări de lux noi.

Din păcate, la fel ca majoritatea BMW-urilor din această epocă, fiabilitatea sa era cel puțin îndoielnică. Mașina nu a rezistat testului timpului. Aceasta este probabil cea mai supraevaluată generație a modelului E46, iar costul reparațiilor reprezintă cu siguranță o mică avere. De atunci, BMW a îmbunătățit calitatea modelelor Seria 3.

Sursa: https://motor-junkie.com

Comentarii

POSTĂRI ALEATORII

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.

CONTACT

Nume

E-mail *

Mesaj *