joi, 22 septembrie 2016

Avantajele vegetarianismului + VIDEO




AVANTAJELE VEGETARIANISMULUI

În ultimul timp, tot mai mulți oameni au devenit conștienți de beneficiile vegetarianismului. Pe lângă protejarea mediului și respectarea drepturilor animalelor, un motiv foarte puternic pentru a trece la o dietă vegetariană este menținerea sau recăpătarea sănătății.

În primul rând, carnea nu este bună pentru că ne afectează comportamentul și gândirea. În al doilea rând, consumul de grăsimi animale ne afectează sănătatea. Cine crede că dacă nu mănâncă carne va fi sfrijit și bolnăvicios se înșală. Vacile, caprele, gorilele, elefanții, rinocerii sunt toate animale vegetariene (erbivore), și uitați-vă ce puternice sunt! În plus, au și o durată de viață mai mare decât carnivorele.

Există multe prejudecăți în privința dietei vegetariene. Proteinele sunt unul dintre subiectele principale de dezbatere, pentru că mulți oameni cred că nu poți obține proteine decât din carne. De fapt, vegetarienii obțin multe proteine mâncând o varietate de fructe, legume și cereale. Ce nu obțin ei sunt proteinele nesănătoase și în exces, din dieta pe bază de carne. Acest tip de dietă creează toxicitate în ficat, supraîncarcă rinichii și demineralizează organismul.


Pericolul principal al cărnii este acidul uric (produsul deșeu rămas din procesul digestiei proteinelor animale). Acesta atacă rinichii și descompune celulele numite nefroni. Acest lucru este numit nefrită; cauza principală a acestei boli este supraîncărcarea rinichilor. Proteine mult mai benefice se găsesc într-o lingură de soia decât în porția de carne!

Multe persoane cred că o dietă vegetariană este una dezechilibrată. De fapt, dietele vegetariene beneficiază într-o măsură mai mare de trei macronutrienți: carbohidrați complecși, proteine și grăsimi. Totodată, hrana vegetală este mai bogată și în micronutrienți.

Un alt mit care se cere clarificat este așa-zisa lipsă de calciu la vegetarieni. Multe legume – în special cele cu frunze verzi – sunt o sursă foarte bună de calciu. Adevărul este că vegetarienii suferă mai puțin de osteoporoză (o deficiență de calciu care duce la pierderea de masă osoasă). Nu este intenția mea de a determina oamenii să devină vegetarieni, însă vegetarianismul este răspunsul meu pentru o sănătate totală și o stare de bine permanentă.

Cele trei aspecte care trebuie luate în considerare în ceea ce privește vegetarianismul sunt cel spiritual, cel mental și cel fizic (nutrițional). Scopul creșterii spirituale este acela de a ne îndepărta de natura animală și de a ne apropia de cea umană, pe care natura a intenționat s-o avem. Mâncatul cărnii inhibă acest proces. Nivelul de agresivitate este mult mai înalt la cei care mănâncă carne, decât la cei care nu mănâncă! Instinctele animalice devin mai puternice de fiecare dată când mâncăm carne.

Un alt aspect al mâncatului de carne intervine atunci când trebuie să pui sub semnul întrebării necesitatea și metoda uciderii animalelor [în acest sens, vizionați documentarul Pământeni (Earthlings)]. Însă fiecare are propriile valori, pe care trebuie să și le stabilească pentru sine. Nu este scopul pledoariei mele să impun cuiva un comportament moral.

Majoritatea persoanelor spirituale știu ce sunt aurele. Fotografiile Kirlian ne arată că un câmp de forță rămâne un timp în jurul cărnii moarte. Noi ne însușim aura animalului omorât atunci când îi mâncăm carnea. Fructele și legumele au o vibrație mult mai înaltă a aurei decât produsele de origine animală.


„Ești ceea ce mănânci” este un slogan pe care-mi place să-l folosesc pentru a evidenția aspectele morale ale vegetarianismului. Când animalul este măcelărit, în țesutul muscular sunt eliberate enzime ale fricii și agresivității. Acestea rămân în carne până în momentul în care consumatorul o ingerează, adoptând aceleași emoții. Fructele și legumele nu au emoții; când sunt culese, ele nu secretă enzime emoționale. Enzimele din fructe și legume alimentează corpul cu suficienți nutrienți, care vor susține corpul fizic și vor crea o stare mentală sănătoasă. Fructele și legumele sunt bogate în nutrienți, exact lucrul de care are nevoie corpul pentru a trăi o viață fără boli și durere. Nu se poate spune același lucru și despre carne. Nutrițional vorbind, sistemul digestiv alcalin al oamenilor nu poate descompune substanțele acide din carne. Cancerul de colon este violent! Acesta e cauzat de evacuarea înceată și putrezirea cărnii în colon. Vegetarienii de-o viață nu vor suferi niciodată de o astfel de boală.


Ați observat vreodată ce se întâmplă cu o bucată de carne care a stat în soare timp de 3 zile? Ei bine, carnea poate sta în căldura intestinului și 4-5 zile, până să fie digerată. Nu face nimic altceva decât să aștepte trecerea. Deseori, stă acolo mult mai mult timp. Medicii au găsit resturi de carne nedigerată, rămasă în colon chiar și câteva luni. Terapeuții de colon văd uneori carne nedigerată și neevacuată la persoane care au devenit vegetariene cu mulți ani în urmă. Ocazional, acest lucru a fost documentat la persoane vegetariene de 20 de ani!

Tigrii și leii, mâncători de carne, au un sistem digestiv acidic. Dar acidul nostru clorhidric nu este la fel de puternic ca al lor, pentru a digera corespunzător carnea. De asemenea, intestinele acestor animale au cca 150 de cm și nu sunt încolăcite și întoarse, strat peste strat, compactate într-o suprafață mică, cum este intestinul uman, care are 6 metri.

Carnea pentru consum este de obicei înghețată o perioadă destul de lungă de timp. Unele cărnuri (în special cea de pasăre) sunt congelate și 2 ani. Temperaturile înalte ale gătitului nu ucid toate speciile de bacterii. Mai rău de-atât, pe măsură ce este transportată și stocată, carnea înghețată este decongelată și congelată de mai multe ori. Acest lucru este aproape inevitabil. De aceea, consumatorii de carne suferă frecvent de toxiinfecții alimentare. Când te-ai simțit rău, ai avut diaree sau ți-a fost greață la stomac, cu siguranță că n-ai avut nici cea mai mică bănuială că ai fost otrăvit de necrofagii rămași pe carcasa moartă pe care tocmai ai mâncat-o.

Există peste 70.000 de plante comestibile pe pământ.
Cu toate acestea, cei mai mulți oameni vor să mănânce carne de animale moarte.

Carnea este costisitoare și risipitoare de resurse. Când o persoană înlătură carnea din dieta sa, o nouă lume a alimentelor i se deschide în față. Prepararea hranei vegetale nu-i mai consumă atât de mult timp. Costul mâncării se reduce la jumătate, dacă devii vegetarian. Există feluri de mâncare vegetariene excelente, nutritive și mai ușor de preparat decât cele pe bază de carne. Te poți bucura de foarte multe alimente pe care nu le-ai încercat vreodată, din cauza obsesiei cărnii. Majoritatea consumatorilor de carne au mâncat nu mai mult de 5-6 varietăți de boabe sau de legume, adică mai puțin de 10% din ceea ce este disponibil la magazinele alimentare.


După părerea mea, există mult mai multe beneficii în urma trecerii la vegetarianism decât din a rămâne un mâncător de carne. Eu, deoarece am fost crescut cu carne, am experimentat ambele lumi. Ca mâncător de carne, eram constant bolnav, obosit și supraponderal. Ca vegetarian, sunt sănătos, plin de energie și cu greutate perfectă. Îmi place să fiu vegetarian și asta se vede. Pentru că-mi doresc ce-i mai bun pentru mine, din reflex îmi doresc ce-i mai bun și pentru alții. Din cercetările mele și din propria experiență, a deveni vegetarian este cel mai bun lucru pe care poate să-l facă cineva pentru corpul și spiritul său.

Traducerea: Olga Constantin (Frumoasa Verde

Carnea în alimentație




7 comentarii:

  1. Primul film postat de dumneavoastra nu se vede. A parut o eroare. In ceea ce priveste hranirea cu vegetale imi exprim parerea ca e bine sa fim vegetarieni, dar pentru a cumpara o dieta variata de acest tip e nevoie sa fii bogat. Sefii tibetani se hranesc cu fructe si miez de la samburii de fructe. Pielea lor miroase frumos iar ei sunt sanatosi. In vara aceasta 1 kg de caise a costat in medie 6 lei. Tot atat costa si 1kg de pulpe de gaina. Caisele sunt bogate in vitamine si minerale dar au doar vreo 3% proteina, asa cum e la toate fructele si legumele. Carnea de pasare are 22% proteina. Deci pentru a ne asigura necesarul de proteina din caise e nevoie sa cumparam cantitati mari si sa dam multi bani pe ele. Este posibil sa ne hranim cu leguminoase(fasole, linte, bob, soia) dar folosirea lor exclusiva nu e tolerata vreme indelungata de oameni. Fasolea e scumpa si ea. 1kg de fasole are pretul intre 7 si 10 lei. Deci e mai scumpa decat 1 kg de pulpe de gaina. Fasolea are 19-20 % proteina iar carnea de gaina, asa cum am aratat, are 22 % proteina. Intotdeauna oamenii vor cauta hrana cea mai ieftina care asigura necesarul de substante nutritive. De aceea se mananca des carne in combinatie cu zarzavat, legume, fructe. Retineti ca toate vegetalele din prima imagine (spanac, varza, conopida, rosii etc) au 2 sau 3 % proteina. Ciupercile au intre 4 si 6 % proteina, dar proteina lor e in citoplasma care nu se elibereaza decat daca le inghetam mai intai la congelator. Bucatar chef

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prima parte a filmului n-are nicio problemă. Probabil că a avut calculatorul dv. o problemă temporară.

      Ștergere
  2. Pentru ca sa ajungem la o hranire vegetariana ar fi nevoie sa scada pretul vegetalelor. Aceasta se poate face daca se elimina treptat o parte a zootehniei. Nu e nevoie sa crestem porci. Terenul care ar ramane liber dupa eliminarea fermelor de porci ar putea fi cultivat cu plante valoroase. In aceasta situatie, productiile de vegetale fiind mai mari, se va ajunge la scaderea pretului acestor vegetale si mai multi oameni ar deveni vegetarieni. Ar mai fi nevoie sa se schimbe planul de culturi. Acum se cultiva suprafete enorme cu porumb care este folosit in zootehnie. In locul porumbului s-ar putea planta nuci si aluni care sunt foarte folositori pentru nutritia sanatoasa. In aceste plantatii ar trai o multime de veverite care ar distra lumea, mai ales pe copii. Plantatiile acestea ar deveni cu timpul niste paduri care nu au nevoie de irigatii pentru productie si care ar absorbi dioxid de carbon in cantitati mult mai mari decat culturile agricole clasice. Asemena plantatii ar fi bune si pentru intretinerea turismului deoarece in padurile de nuci si aluni ar putea fi construite campinguri. In ceea ce priveste hrana animalelor din zootehnie este de aratat ca o mare parte din nutret trece prin animale fara a fi digerata si absorbita. Energia si proteina din nutreturi sunt folosite de animale doar in proportie de 20 %. Suprafata destinata culturilor pentru zootehnie este de peste 50 % din totalul suprafetei agricole mondiale. Se intelege deci ca reducand mult suprafata agricola destinata zootehniei s-ar ajunge la o hranire mult mai sanatoasa. Bucatar chef

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Proteinele sunt formate din lanțuri de aminoacizi – esențiali și neesențiali. Aminoacizii esențiali sunt sintetizați numai de plante. Animalele nu-i pot sintetiza, așa că-i procură din hrană vegetală. Aminoacizii au un rol crucial în creșterea și dezvoltarea organismului animal. În lipsa lor, apar bolile carențiale. Pentru organismul uman, digestia cărnii presupune cheltuieli energetice considerabile, deoarece proteina animală trebuie mai întâi desfăcută în aminoacizi. În schimb, din plante îi obținem ca atare. Anonim, cred că ești obsedat de mâncatul cărnii și-ți inventezi orice justificare cu iz științific ca să continui s-o mănânci.

      Ștergere
  3. Si eu sunt vegetarian, dar cred că și plantele, ba chiar și rocile sunt vii, au viață, și e la fel de crud să le-o iei tăindu-le, mutilându-le etc. Nu rup flori pentru a le pune în glastră, nu pot. Am o strângere de inimă când măcelăresc o roșie, dar o fac. Nu au glas, nu se zvârcolesc asemenea unei găini abia tăiate. Bunica nu m-a putut convinge niciodată să tai una pentru ea. Celor care sunt gata să mă ironizeze: un simplu GFY, dacă știți engleză. Iată că și vegetarienii pot fi violenți, cel puțin verbal. Despre figurile ilustre din pozele de mai sus(toate citatele în engleză): Einstein -"Einstein's greatest role in the invention of the atomic bomb was signing a letter to President Franklin Roosevelt urging that the bomb be built." Doug Long. Vegetarian, carnivor, omnivor? Ce contează? Are sânge pe mâini. Ghandi a fost întrebat de englezi, înainte de „independență”, dacă voia să fie ajutat să desființeze sistemul castelor. A răspuns că nu. Ghici de ce? Tesla, care, e drept, e cu mult superior lui Einstein, care la conferința de la Leiden era gata să spună că faimoasa lui teorie avea „găuri”, a fost și el un lăudăros și un misogin, aș zice: "JOURNALIST: What is the seventh adjustment, Mr. Tesla?
    TESLA: The knowledge of how the mental and vital energy transform into what we want, and achieve control over all feelings. Hindus call it Kundalini Yoga. This knowledge can be learned, for what they need many years or is acquired by birth. The most of them I acquired by birth. They are in the closest connection with a sexual energy that is after the most widespread in the Universe. The woman is the biggest thief of that energy, and thus the spiritual power. I've always known that and was alerted. Of myself I created what I wanted: a thoughtful and spiritual machine." Interview with Nikola Tesla from 1899

    "JOURNALIST: You often mentioned the power of visualization.
    TESLA: I might have to thank to visualization for all that I invented. The events of my life and my inventions are real in front of my eyes, visible as each occurrence or the item. In my youth, I was frightened of not knowing what it is, but later, I learned to use this power as an exceptional talent and gift. I nurtured it, and jealously guarded. I also made corrections by visualization on most of my inventions and finish them that way, by visualization I mentally solve complex mathematical equations. For that gift I have, I will receive rank High Lama in Tibet." Interview with Nikola Tesla from 1899. La urma urmei, oameni buni, așa cum se pare că Isus a spus, e mult mai important ce-ți iese din gură decât ce intră in ea. Chiar dacă nu a spus el asta, tot e adevărat. Poate că a spus-o Liviu Dragnea. Eu, unul, cred că lumea e în starea jalnică din ziua de azi datorită atât vegetarienilor, cât și sărmanilor carnivori. Toți ne mâncăm între noi, deci suntem carnivori? Save a cow - eat a vegetarian.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim, iti sugerez sa citesti ``Studiu China`` a lui Colin Cambell, este cel mai mare studiu facut pe alimente care demonstreaza clar ca proteina animala(carne si produse lactate)este responsabila de cancer, infarct, atac cerebral, etccccc.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim26 sept. 2016, 14:00:00

    GLOBULÍNĂ, globuline, s. f. Proteină care se găsește în plasma sangvină, în lapte, în vegetale. – Din fr. globuline.

    PROTEINE VEGETALE
    Globulinele vegetale sunt mult raspandite in natura, alaturi de albumine.De exemoplu globulinele din semintele oleaginoase :edestina, din samanta de canepa, excelsina din nuca braziliana, amandina din migdale si corilina din alune, apoi globulinele din leguminoase, de ex.: faseolina din fasole, legumina din mazare, precum si globulinele din cartofi, tomate, spanac,etc. Toate au configuratii globulare.
    Deci si in vegetale se gasesc proteine formate desigur din aminoacizi. Nu se gasesc in vegetale proteine gata desfacute in aminoacizi. Pentru desfacerea proteinelor in aminoacizi este nevoie de sucurile gastrice (acid clorhidric si enzime), ca si de enzimele intestinale, care in intestinul subtire functioneaza la pH alcalin. Bucatar chef

    RăspundețiȘtergere

Dar mai întâi, rețineți: A comenta pe acest blog (ca și pe oricare altul) este un privilegiu, nu un drept. De aceea, vă rugăm:
- Referiți-vă, pe cât posibil, doar la subiectul postării.
- Folosiți un limbaj decent.
- Dacă intrați în polemici cu alți comentatori, folosiți argumente, nu injurii.
- Pentru mesaje de interes personal adresate administratorilor blogului (schimb de link, propuneri de colaborare etc.) folosiți formularul de CONTACT, aflat în partea de sus a paginii.
Comentariile care nu respectă aceste cerințe nu vor putea fi publicate.
Vă mulțumim și vă așteptăm cu interes opiniile și sugestiile.

Avertisment!

Frumoasa Verde” este un blog de cultură generală, care cuprinde teme din toate domeniile vieții. Articolele din domeniul sănătății sunt alcătuite sau preluate cu grijă, din surse considerate de noi respectabile, dar nu se constituie în sfaturi medicale autorizate.